مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ، این روزها شیائومی و سامسونگ از جمله شرکت‌هایی هستند که توجه زیادی بر بازار میان‌رده دارند و روز به روز گوشی‌های میان‌رده خود را قدرتمندتر از نسل قبل می‌کند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 10 با گوشی سامسونگ Galaxy A32 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A32 از نظر دوربین

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 10

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

از نظر ترکیب دوربین‌ها در هر دو گوشی از ترکیب یکسان چهار لنز عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان استفاده شده است. شیائومی برای دوربین اصلی میان رده خود به سراغ یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل با اندازه ۱/۲.۰ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرون رفته است که این سنسور در پس یک لنز ۲۶ میلی متر با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند.

در کنار دوربین اصلی این گوشی به لنز اولتراواید هشت مگاپیکسل و در نهایت دو لنز با سنسور دو مگاپیکسل که برای عکس‌های ماکرو و تشخیص عمق است مجهز شده. شیائومی برای این گوشی دوربین سلفی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل در نظر گرفته است.

دوربین اصلی کهکشان سامسونگ سنسور ۶۴ مگاپیکسل دارد و در پس لنز ۲۶ میلی متر با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین نیز از فوکوس خودکار تشخیص فاز برخورداراست و به صورت پیش فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند همچنین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد.

این گوشی مجهز به یک دوربین هشت مگاپیکسل التراواید است که زاویه ۱۲۳ درجه را در لنز خود ثبت کرده است، دیافراگم این لنز f/2.2 و سایز سنسور آن ۱/۴.۰ است. لنز سوم به دوربین تشخیص عمق پنج مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 اختصاص دارد، در کنار این سه دوربین و در مجاورت فلاش LED، یک دوربین ماکرو با لنز پنج مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 وجود دارد.

برای عکاس‌های سلفی این گوشی سامسونگ از دوربین ۲۰ مگاپیکسل با فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده کرده است. یک تفاوت مهم هردو گوشی در این بخش پشتیبانی Redmi Note 10 از کیفیت 4k 30fps برای ضبط ویدئو است، در حالی که Galaxy A32 به کیفیت 1080p 30fps محدود شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A32 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 10

چیپست

Mediatek Helio G80

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2 GPU

Adreno 612 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۶۴/۴، ۱۲۸/۴و ۱۲۸/۶

Redmi Note 10 نخستین گوشی هوشمند است که شیائومی همراه با Snapdragon 678 عرضه کرده است. سامسونگ هم برای Galaxy A32 چیپست Mediatek Helio G80 در نظر گرفته است که عملکرد خوبی را به همراه دارد. سامسونگ برای این گوشی از پردازنده MediaTek MT6853 Dimensity 720 بهره می‌برد. این پردازنده در ساختار خود از هشت پردازنده با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده می‌کند. شیائومی نیز برای میان رده خود از پردازنده Qualcomm SDM678 Snapdragon 678 استفاده کرده است. این چیپست از تراشه ۱۱ نانومتری Snapdragon 678 بهره می‌برد که در کنار پردازنده گرافیکی Aderno612 سرعت پردازش خوبی را برای این گوشی به همراه دارد.

سامسونگ در طراحی گوشی خود از حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با حافظه رم چهار، شش و هشت گیگابایت بهره می‌برد که فضای خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شیائومی هم از دو حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت استفاده کرده است که با رم شش و هشت گیگابایت عملکرد خوبی را به همراه دارد. علاوه بر این هر دو گوشی برای فضای بیشتر قابلیت استفاده از کارت حافظه در نظر گرفته شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری هر دو گوشی از جدیدترین نسخه استفاده کرده‌اند، سامسونگ برای این گوشی از One Ui 3.1 رابط کاربری بر پایه‌ی اندروید ۱۱ بهره می‌برد و شیائومی برای میان رده خود رابط کاربری Miui 12بر مبنای اندروید 11 را در نظر گرفته است.

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A32 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 10

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۴ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ برای Galaxy A32 از نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED استفاده کرده است، نمایشگر این گوشی با وجود حاشیه نسبتاً ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، ۸۴ درصد پنل جلو را پوشش می‌دهد. این نمایشگر با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ و نسبت ۲۰:۹، مشخصات استانداردی دارد که در که در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

شیائومی در ساخت گوشی Redmi Note 10 در مقایسه با نسل قبل در قسمت نمایشگر تغییر بزرگی ایجاد کرده است و بر خلاف عادتش از صفحه Super AMOLED استفاده کرده که با ویژگی‌های جذاب خود محبوبیت بسیاری در بین کاربران دارد. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED با اندازه ۶.۴۳ اینچی و رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است که تصاویر را با تراکم ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ را دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A32 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 10

ابعاد

158.9x73.6x8.4 میلی‌متر

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

وزن

۱۸۴ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در ساخت گوشی Galaxy A32 از بدنه و فریم پلاستیکی با استحکام بالا استفاده کرده است. برای محافظت از نمایشگر این گوشی از گوریلاگلس پنج استفاده بهره برده. شیائومی نیز در طراحی بدنه Redmi Note 10 از پلاستیک استفاده کرده است و برای محافظت از نمایشگر این گوشی گوریلاگلس سه را در نظر گرفته است.

سامسونگ در پنل جلو این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی با فناوری TFT استفاده کرده است. شیائومی برای گوشی خود از نمایشگر ۶.۴ اینچی با فناوری AMOLED استفاده کرده است. رزولوشن دقیق‌تر در گوشی ساخت شیائومی، امکان نمایش تصاویر دقیق و شارپی را برای کاربر به همراه دارد. وزن گوشی شیائومی ۱۷۸.۸ گرم بوده که نسبت به گوشی هوشمند سامسونگ که ۱۸۴ گرم است، تا حدودی سبک تر است.

از قابلیت‌های خاص گوشی شیائومی، داشتن گواهی IP53 است که باعث شده در برابر پاشش و قطرات آب مقاومت کند. این قابلیت برای گوشی سامسونگ وجود ندارد. در نهایت شیائومی این گوشی را در سه رنگ مشکی، سفید و سبز به بازار عرضه کرده است و سامسونگ با تنوع چهار رنگ بنفش، آبی، سفید و مشکی گوشی خود را تولید و عرضه کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A32 از نظر باتری

Galaxy A32

Xiaomi Redmi Note 10

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۳۳ وات

شیائومی‌ برای تغذیه انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف Redmi Note 10 از یک باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که مشابه با ظرفیت باتری نسل قبل است. به طور کلی شارژ دهی این گوشی نسبت به نسل قبلی خود کمی ضعیف‌تر شده است و مدت زمان کمتری می‌تواند کاربر را همراهی کند. شارژر این گوشی از نوع فست شارژ ۳۳ وات است که در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند تلفن را ۶۵ درصد شارژ کند در حالی که شارژ کامل نزیک به ۷۴ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

سامسونگ نیز برای Galaxy A32‌ از باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپرساعت استفاده کرده است که برای دو روز استفاده سبک مناسب است و حتی با استفاده سنگین هم یک روز دوام دارد. این گوشی از آداپتور ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این شارژر باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی دستگاه حدود دو ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A32

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 10 با Galaxy A32 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. شیائومی با استفاده از نمایشگر AMOLED و باتری قدرتمند و همچنین سخت افزار مناسب، محصول خاص و با قیمت بسیار مناسب در اختیار کاربران قرار داده است. گوشی سامسونگ نیز یک محصول با قیمت پایین است که با استفاده از پردازنده‌های قوی نیاز روزانه کاربر را به خوبی برطرف می‌کند.

در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خود بگیرید.

کد خبر 520629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.