شهردار آینده با رویکرد جدید مطالبات شهروندان را محقق کند

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری گفت: مدیریت شهری به ویژه شهردار آینده اصفهان باید رویکردهای جدیدی برای تحقق مطالبات مردم داشته باشد.

سید محمد امامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط نسبت به چهار سال گذشته بسیار متفاوت شده و علاوه بر اینکه شهروندان به لحاظ معیشتی و اقتصادی در مضیقه هستند، دولت نیز شرایط خاص اقتصادی را تجربه می‌کند که با گذشته تفاوت دارد؛ این مسائل و در کنار آن شیوع کرونا تبعات روحی و روانی زیادی برای مردم به همراه داشته است.

وی افزود: با توجه به این شرایط مدیریت شهری به ویژه شهردار آینده اصفهان باید رویکردهای جدیدی برای تحقق مطالبات مردم داشته باشد.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری تاکید کرد: شهردار آینده اصفهان باید با توجه به اینکه شخصیت فرهنگی دارد، زمینه افزایش شادی و نشاط شهروندان را با برگزاری برنامه‌های فرهنگی فراهم کند تا آنها به لحاظ روحی و روانی ریکاوری شوند.

وی با بیان اینکه شهردار آینده اصفهان باید برای تسریع در فرایند انجام واکسیناسیون شهروندان با وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط تلاش کند، خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده که به لحاظ تولید واکسن از جایگاه خوبی برخوردار هستند نیز استفاده کرد تا شهروندان اصفهانی هر چه زودتر واکسینه شوند.

امامی ادامه داد: گام دیگر رونق بخشی به کسب و کار شهروندان است، زیرا در حال حاضر اشتغال افراد زیادی تحت تأثیر شرایط سخت اقتصادی و کرونایی قرار گرفته است بنابراین شهرداری می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح بخشی از فضاهای در اختیار خود را به گروه‌های آسیب‌پذیر با مبلغ مناسب برای ایجاد بازارچه‌های محلی اجاره دهد تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهری، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یافته، البته به دلیل شرایط کرونایی آمار استفاده از این وسایل نقلیه تا حدودی کاهش یافته است، اما به محض تمام شدن پاندمی کرونا باید آمادگی لازم برای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد تا بخشی از هزینه‌های مردم کاسته شود.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری با ابراز خرسندی از ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در شهر، اظهار کرد: این مسیرها باید با اصول و قواعد حمل و نقل دوچرخه احداث شود و از پیوستگی مطلوب برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید هزینه‌ها را کاهش دهد، گفت: در شهر اصفهان با توجه به توسعه یافتگی، شکاف طبقاتی افزایش یافته است، بنابراین انتظار می‌رود شهردار آینده اصفهان با توجه ویژه و ارائه خدمات شهری به ساکنان مناطق کمتر برخوردار شهر و توزیع عادلانه خدمات، از شکاف طبقاتی بکاهد و حتی آن را برطرف کند.

امامی خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی بهتر و بیشتر امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش به کارکنان شهرداری برای برخورد شایسته با ارباب رجوعان لازم و ضروری است، گفت: شهردار آینده اصفهان باید به لحاظ تأمین منابع انسانی در گزینش‌ها و بکارگیری نیروهای جدید، از افراد با تجربه استفاده کند تا در اجرا و برنامه‌ریزی تجربه کافی را داشته باشند و از عهده انجام امور برآیند.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری گفت: شهر ما با چالش‌های زیست محیطی زیادی همچون آلودگی هوا رو به رو است از این رو باید برای مهار آن برنامه‌ریزی بلند مدت انجام شود و همزمان در بخش فضای سبز با کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم و کم نیاز آبی به حفظ سبزینگی شهر کمک کرد.

وی تاکید کرد: شهردار آینده اصفهان باید به برنامه‌ریزی های انجام شده در دوره‌های قبل پایبند باشد و به بهانه آنکه برنامه‌ها با جهت‌گیری سیاسی شهر متضاد است، نسبت به آنها بی‌اعتنایی نکند.

امامی گفت: اگر برنامه‌ها در جهت فنی و علمی درست تنظیم شده و کارشناسی آن به درستی انجام و نتیجه گیری‌ها بر اساس مطالعات پایه پیشنهاد شده باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرداری موظف به اجرای برنامه‌های راهبردی بلند مدت پنج ساله است، زیرا اصل اساسی تهیه این طرح‌ها رفاه شهروندان و کاهش آلودگی هوا و زیست‌پذیری شهر بوده است.

کد خبر 520609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.