حضور خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) ۲۰۲۱ که از امروز (هفدهم شهریورماه) آغاز به کار کرد، حضور دارد. ‌

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) که در سال ۱۹۵۴ راه‌اندازی شد نزدیک به ۷۰ سال بزرگترین جشنواره کتاب کشور کره است. این نمایشگاه در سال ۱۹۹۵، از نمایشگاه ملی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارتقا یافت و از آن زمان با توجه به پیشرفت فرهنگی، هنری و دانشگاهی در کره، این نمایشگاه به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در آسیا مطرح شده است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کووید ۱۹، برنامه‌های خود را به‌صورت آفلاین به‌همراه رویدادهای مجازی آنلاین ترکیب و اجرا کرد که این رخداد، نخستین رویداد کامیابِ آنلاین / آفلاین کشور کره تلقی شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در بخش مجازی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) 2021 حضور می‌یابد تا به معرفی ۲۰ عنوان کتاب برگزیده جوایز ادبی بپردازد. ازجمله اقدامات دیگری که از سوی این مؤسسه برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار برگزیده ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌های ایران‌شناسی و نیز معرفی کتاب‌های آماده فروش حق ترجمه و نشر در قالب کاتالوگ است. علاوه بر این، خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه این نمایشگاه دیدارهایی را با مدیران ناشران بین‌المللی شرکت‌کننده در بخش رایت سنتر در نظر گرفته است.

در سال جاری، این نمایشگاه بزرگ بین‌المللی، بار دیگر چالش جدیدی را بر عهده گرفته است و با معرفی نوع جدیدی از نمایشگاه کتاب که متناسب با نیازهای دوران «همه‌گیری مداوم» است از قابلیت‌های کل صنعت نشر بهره می‌گیرد. مقیاس فیزیکی نمایشگاه به‌دلیل اقدامات ایمنی و بهداشت عمومی قابل افزایش نیست، اما همچنان نویسندگان، خوانندگان و ناشران را که مدت‌هاست تمایل به ملاقات دارند، به هم متصل می‌کند. سمینارهای آنلاین و برنامه «کتاب-شهر-قدم زدن» که سال گذشته تجربه موفقی را از سر گذراند، گسترش می‌یابد. نویسندگان محلی برای ملاقات حضوری با خوانندگان در محل حضور خواهند داشت و نویسندگان سراسر جهان از طریق فن‌آوری اینترنت با خوانندگان در کشور کره دیدار خواهند کرد.

بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول از ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (هفدهم شهریورماه) کار خود را آغاز و تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ (بیست‌ویکم شهریورماه) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه با شعار «Punctuation» (به معنای «نقطه‌گذاری») در تلاش است تا با برگزاری رویدادهای فرهنگی درجهت پیشروی در مسیر شکست کرونا گام بردارد.

گفتنی است در این دوره از نمایشگاه ۴۰ شرکت‌کننده از ۱۱ کشور به معرفی و عرضه آثار خود می‌پردازند.

کد خبر 520603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.