پرسودترین روش سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

کانادا از افراد موفق تجاری که دنبال فرصت‌ها و چالش‌ها هستند استقبال کرده و زمینه رشد را برای آن‌ها فراهم می‌کند. این افراد در اقتصاد دولت کانادا تأثیر بسیار مثبتی دارند.

این مسئله باعث شده تا سرمایه گذاری در کانادا انتخاب بسیاری از سرمایه گذارهایی باشد که در فکر رشد و توسعه و پیشرفت هستند.

دولت کانادا در راستای جذب آن‌ها، برنامه ویژه‌ای تحت عنوان ویزای سرمایه گذاری ایجاد کرده است. ویزای سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد. با توجه به اینکه سرمایه شما چقدر است و هدف انجام چه کاری دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

معمولاً هر چقدر که سرمایه بیشتر باشد، سود دوجانبه (سرمایه گذار و دولت کانادا) نیز بیشتر است. با دانستن این واقعیت، معمولاً خیلی از افرادی که سرمایه پولی زیادی در دست ندارند، ترجیح می‌دهند که میدان را به نفع سایر متقاضیان ویزای سرمایه گذاری خالی کنند!

یک لحظه صبر کنید. همه چیز به حساب بانکی شما محدود نمی‌شود! واقعیت‌های جالب دیگری هم وجود دارد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به پرسودترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری بیاندازیم. روشی که به حساب بانکی پُر و پیمانی نیاز ندارد؛ ولی از سایر روش‌ها ارزشمندتر و درنتیجه پرسودتر است.

سرمایه مورد نیاز مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه از نظر دولت کانادا، همیشه پول نیست. می‌تواند، استعداد، توانایی، فکر یا ایده نیز باشد. چیزهایی که ممکن است از نظر مادی میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد.

روش‌های زیر انواع روش سرمایه گذاری در کانادا هستند:

  • سرمایه گذاری استانی
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق استارتاپ
  • سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس

گرچه شما برای استفاده از تمامی این روش‌ها نیاز به پول دارید؛ ولی از نظر میزان پول مورد نیاز تفاوت‌های بسیاری بین آن‌ها وجود دارد.

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که سرمایه اصلی بسیاری از این روش‌ها پول موجود در حساب بانکی شما نیست.

برای نمونه سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی پول نیست! در این روش، بیشترین چیزی که می‌تواند به شما کمک کند داشتن مهارت هنری یا ورزشی است. این ویزا، همان ویزایی است که خیلی از هنرمندان و ورزشکاران کشور به واسطه آن اقامت کانادا را دریافت کرده‌اند. تنها کافی است اندکی تمکن مالی داشته باشید (برای پرداخت هزینه‌های حداقل ۶ ماه زندگی در کانادا) و سپس برای دریافت ویزای سرمایه گذاری خوداشتغالی اقدام کنید.

نمونه بعدی سرمایه گذاری از طریق استارت آپ. استارتاپ به راه اندازی کسب و کاری جدید و نوپا گفته می‌شود که پتانسیل رشد بالایی دارد و مقیاس پذیر است. اخیراً، پرسودترین کسب‌وکارها از نوع استارت‌آپی بوده‌اند و به همین خاطر داشتن یک ایده خوب برای راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی ارزش مادی بسیار بالایی دارد. راه اندازی استارت آپ یکی از بهترین و پرسودترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا است.

کدام روش سرمایه گذاری کانادا از همه پرسودتر است؟

در بین روش‌ها مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا، راه اندازی استارتاپ از همه بهتر است. به طور کلی، راه اندازی استارتاپ نسبت به سایر کسب و کارهای معمول بهتر است. فرقی نمی‌کند، ایران یا کانادا. استارتاپ‌های موفق بسیار سودآورند. با این حال، همه ایده‌های استارتاپی عملی نمی‌شوند و موفق نخواهند شد. یا به خاطر ایده‌ی نامناسب، یا نداشتن حمایت مالی، یا نبود بستر مناسب. کانادا رتبه‌ی سوم راه اندازی کسب و کار را در جهان دارد و به همین خاطر بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کار است. در این کشور ایده‌ها و کسب و کارهای استارتاپی مورد حمایت و توجه ویژه‌ای قرار دارند. احتمال موفقیت استارت‌آپ‌ها در کانادا نسبت به کشور ما و خیلی از کشورهای دیگر بالاتر است.

از آنجایی که استارت‌اپ‌ها قابلیت توسعه پذیری و رشد بالایی دارند می‌توان پیش بینی کرد که سود حاصل از آن‌ها بیش از حد تصور باشد.

پرسودترین روش سرمایه گذاری در کانادا را می‌توان سرمایه گذاری از طریق استارتاپ دانست.

پرسودترین روش سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

همه نمی‌توانند برای این ویزا اقدام کنند و برای گرفتن ویزای استارتاپ باید یک سری شرایط داشته باشید.

شرایط سرمایه گذاری کانادا از طریق استارتاپ

برای اینکه بتوانید برای ویزای استارتاپ اقدام کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مهارت زبانی: داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی تا لول CLB۵
  • طرح تجاری: باید یک کسب و کار موفق یا طرح تجاری خلاقانه و مبتکرانه داشته باشید. طرحی که احتمال موفقیت بالایی داشته باشید و بتواند برای شهروندان کانادایی شغل ایجاد کند. همچنین این طرح باید قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی را داشته باشد و بتواند با سایر کسب و کارها رقابت کند.
  • نامه حمایتی: داشتن یک یا چند نامه حمایتی طرح تجاری یا کسب و کار از سازمان‌های تعیین شده‌ی دولت کانادا
  • تمکن مالی: توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و افراد خانواده

آیا می‌توانم برای راه اندازی استارت آپ کانادا اقدام کنم؟

اگر شرایط عمومی مهاجرت را داشته باشید و در کنار آن‌ها، کسب و کار یا ایده استارتاپی نیز داشته باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استارت آپ اقدام کنید. همان‌طور که گفته شد یکی از شرایط اختصاصی داشتن نامه حمایتی است. این نامه حمایتی از جانب سازمان‌های حمایتی سرمایه گذار مورد تأیید دولت کانادا صادر می‌شود. این سازمان‌ها عبارت‌اند از:

  • Venture capital funds
  • Angel investor groups
  • Business incubators

این سازمان‌ها گروه‌هایی تجاری هستند که سرمایه گذاری یا حمایت از استارت‌های احتمالی که از طریق ویزای استارتاپ مطرح می‌شوند، راه اندازی شده‌اند. وظیفه‌ی آن‌ها بررسی پیشنهادات و انتخاب استارت‌آپ‌های تجاری، پتانسیل بالا و امیدوارکننده است. هر کدام از این سازمان‌ها معیارهای ارزیابی خاص خودشان را دارند. ولی در کل، هدف آن‌ها یکی است. اینکه استارت‌هایی را که قابلیت موفق شدن دارند را شناسایی کرده و از آن‌ها حمایت کنند.

اگر طرح یا کسب و کار شما، جزو مواردی باشد که توسط این سازمان‌ها تأیید شود، می‌توانید ویزای استارتاپی خود را بگیرید و به کشور کانادا مهاجرت کنید.

گرفتن ویزای استارتاپ چقدر طول می‌کشد؟

از زمانی که اقدام می‌کنید و درخواست گرفتن ویزا را ارائه می‌دهید، تا زمانی که با درخواست شما موافقت شود و ویزا را دریافت کنید چیزی بین ۱۲ الی ۱۶ ماه طول می‌کشد. بیشتر ویزاها ماه چهاردهم به دست متقاضیان می‌رسد.

کلام آخر

ارزش کسب و کارهای استارتاپی برای دولت کانادا اثبات شده است. این کشور در این زمینه رشد خوبی را تجربه کرده و اکنون بستر مناسبی برای استارتاپ‌های جدید به حساب می‌آید. در سوددهی این نوع مهاجرت نمی‌توان جای شک آورد. بیشتر وکلا و مشاورین مهاجرتی در این زمینه که سرمایه گذاری از طریق استارتاپ بهترین و سودآورترین شیوه سرمایه گذاری در کانادا است اتفاق نظر دارند.

کد خبر 520421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.