راز جنایتی هولناک که منجر به قتل مرد جوان شد

قتل جوان ۱۷ ساله در پی اختلافات دو همسایه، دستگیری عامل اصلی تیراندازی و رعب و وحشت، به دام افتادن سارق اموال دولتی با ۲۳ فقره سرقت، جنایتی هولناک که منجر به مرگ مرد جوان شد و مرگ پسر ۱۵ ساله در کارگاه خیاطی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرماندار زرندیه گفت: شب گذشته وقوع یک حادثه برآمده از اختلافات میان دو خانواده همسایه در شهر مامونیه (مرکز شهرستان) به درگیری منجر شد و در نهایت یک جوان ۱۷ ساله به دلیل اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

سیامک سلیمانی اظهار کرد: این حادثه شب گذشته پس از آن اتفاق افتاد که دو خانواده در شهر مامونیه به دلیل اختلافات قبلی با هم درگیری پیدا کردند و یکی از طرفین با اسلحه شکاری به سمت پسر جوانی شلیک کرد و منجر به مرگ وی شد.

وی تصریح کرد: نیروهای پلیس بلافاصله در محل حادثه که در سه راهی امامزاده منصور شهر مامونیه رخ داد، حضور یافتند.

رئیس شورای تأمین شهرستان زرندیه گفت: در این حادثه و طبق اظهارات شاهدان عینی، ضارب با خودرو وارد صحنه شد و پس از شلیک به جوان موتورسیکلت سوار صحنه را ترک کرد.

وی ادامه داد: به دلیل اصابت گلوله به نقطه حیاتی بدن و شدت جراحت، جوان مذکور پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد، با توجه به مشخص بودن هویت ضارب، تحقیقات پلیس برای دستگیری وی در جریان است.

عامل اصلی تیراندازی و رعب و وحشت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در پی وقوع تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهر بومهن که منجر به ایجاد رعب و وحشت عمومی شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری عامل این اقدام در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

عبدیان اظهار کرد: طی یک عملیات هدفمند پلیسی عامل اصلی تیراندازی که یکی از افراد سابقه‌دار شهرستان بود شناسایی و دستگیر شد و پس از بازجویی مشخص شد که متهم به دلیل اختلاف قبلی با شاکی اقدام به تیر اندازی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم تلاش پلیس برای شناسایی مخفیگاه او ادامه داشت تا اینکه متهم طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه و بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی توسط مأموران مواد مخدر شهرستان دستگیر و زمین‌گیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان اینکه متهم دستگیر شده دارای سابقه شرارت و مواد مخدر است، افزود: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام هنجارشکنانه برهم زدن نظم و اختلافات قبلی با شاکی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه متهم این پرونده به مرجع قضائی معرفی شده، خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه و با اقتدار با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد، افرادی قانون گریز امنیت عمومی و آرامش جامعه را به مخاطره بیندازند.

به دام افتادن سارق اموال دولتی با ۲۳ فقره سرقت

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان از انهدام باند سارقان اماکن دولتی و کشف ۲۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

منصور رمضان نژاد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ادارات و اماکن دولتی در شهر سیرجان، مأموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بررسی صحنه‌های وقوع سرقت به سرنخ‌های خوبی دست پیدا کردند.

وی ادامه داد: در ادامه مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی سه متهم دخیل در این سرقت‌ها که سابقه‌دار هم بودند را دستگیر کردند که پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد به صورت باندی اقدام به سرقت از ادارات و اماکن دولتی می‌کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعتراف این سه نفر به انجام ۲۳ فقره سرقت خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل سارقان یک دستگاه خودرو سرقتی متعلق به اداره اوقاف، تعدادی دوربین مداربسته متعلق به مدارس، تعدادی کولر آبی متعلق به چند واحد درمانی و تعدادی شیرآلات به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال کشف و سارقان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

جنایتی هولناک که منجر به مرگ مرد جوان شد

پیکر نیمه‌جان مرد جوانی به نام جعفر به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد. او از ناحیه شکم و سینه هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود و خون‌ریزی شدید داشت و درنهایت ساعتی بعد روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

بررسی‌ها نشان می‌داد جعفر که معتاد بود، از مدتی قبل جدا از همسر و فرزندش زندگی می‌کرد و بیشتر شب‌ها را در پارکی در جنوب غرب تهران می‌گذراند.

با افشای هویت مقتول مأموران به بازجویی از نگهبان پارک پرداختند تا سرنخ‌هایی از این جنایت به دست بیاورند.

مرد نگهبان گفت: من در کیوسک نگهبانی نشسته بودم که جعفر را غرق در خون گوشه‌ای از پارک دیدم. او بریده‌بریده به من گفت اشتباهی او را با چاقو زده‌اند، سپس یک‌باره از هوش رفت. من همان موقع یک نفر را که تی‌شرت سفید به تن داشت، در همان نزدیکی دیدم که به محض نگاه‌کردن به او به‌سرعت فرار کرد.

مأموران پلیس به تحقیق از سایر شاهدان پرداختند و با اطلاعاتی که از آنها گرفتند یک مرد جوان را که آن شب با تی‌شرت سفید به پارک رفته بود و رفتار مشکوکی داشت، بازداشت کردند.

متهم ۳۶ ساله به نام کمال به قتل اشتباهی مرد معتاد اعتراف کرد و گفت: برادرم معتاد است و خانواده‌مان را اذیت می‌کند. او بارها اسباب و اثاثیه خانه پدری‌ام را فروخته و خرج مواد مخدر کرده است. او مدتی است شب‌ها را در پارک می‌ماند و به خانه نمی‌آید. برادرم در واقع هیچ وقت به خانه نمی‌آمد. او زمانی به خانه می‌آمد که پول تهیه مواد نداشت و ما را وادار می‌کرد به او پول بدهیم تا مواد بخرد و مصرف کند. زمانی که پول نمی‌دادیم، وسایل خانه را برمی‌داشت و می‌فروخت. او چندین‌بار پدرم را کتک زده بود و این کارهایش خیلی من را عصبی می‌کرد.

کمال در ادامه اظهاراتش به قضات گفت: حالا می‌دانم اصلاً تصمیم من برای قتل برادرم هم اشتباه بود و باید همان ابتدا از او شکایت می‌کردم تا به زندان بیفتد و ما مدتی از دستش راحت شویم، ولی آزارهای طولانی‌مدت او باعث شد تصمیم اشتباهی بگیرم و همان تصمیم اشتباه را هم درباره فرد غریبه‌ای انجام دهم.

با پایان دفاعیات متهم، وکیل‌مدافع او در جایگاه قرار گرفت. او گفت: موکل من قتل را قبول دارد، اما باید بگویم انگیزه‌ای برای این قتل وجود نداشته و همان‌طور که موکلم می‌گوید، اشتباهی این قتل اتفاق افتاده است.

خانواده اولیای‌دم هم نسبت به این مسئله آگاهی دارند که متهم شناختی نسبت به مقتول نداشته است و متأسفانه چون مقتول و برادر متهم هر دو در یک وضعیت بودند و هر دو معتاد و پارک‌خواب بودند، متهم برادرش را با مقتول اشتباه گرفته است. با توجه به جمیع شرایط که دادگاه و اولیای‌دم آگاهی دارند، پیشنهاد مصالحه را مطرح می‌کنم.

بنابراین گزارش، در پایان قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و عدم گذشت اولیای‌دم، متهم را به قصاص محکوم کردند.

مرگ پسر ۱۵ ساله در کارگاه خیاطی

وقتی کارگر یک کارگاه خیاطی در دعوا با همکار ۱۵ ساله خود با سر به صورت وی کوبید هرگز فکر نمی‌کرد به اتهام قتل عمدی وی متهم شود.

قتل در تهران اتفاق افتاد. پسر ۱۵ ساله به قتل رسید. این پسر ۱۵ ساله در کارگاه خیاطی توسط همکارش به قتل رسید، علت قتل درگیری لفظی و قتل شبه عمد رخ داده است.

پیکر نیمه جان پسر ۱۵ ساله‌ای به نام احسان به بیمارستان امام حسین سبز دشت منتقل شد. اما وی ساعتی بعد به خاطر خونریزی مغز جان سپرد و پدرش از همکار ۲۰ ساله وی به نام ایمان شکایت کرد.

پدر احسان که شوکه بود گفت: پسرم مدت یک ماه است که در یک کارگاه خیاطی کار می‌کند. یکباره از کارگاه با من تماس گرفتند و گفتند حال پسرم بد شده و به بیمارستان رفته است. وقتی خودم را به بیمارستان رساندم فهمیدم پسرم جان سپرده است. من نمی‌دانم چرا و با چه انگیزه‌ای پسرم با یکی از همکارانش درگیر شده است. همکاران پسرم که شاهد ماجرا بودند می‌گویند ایمان با سر به صورت پسرم کوبیده است.
وقتی پزشکی قانونی علت فوت را اصابت جسم سخت به سرش اعلام کرد تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد.

صاحب کارگاه گفت: ایمان و احسان مشکلی با هم نداشتند. آن روز متوجه درگیری لفظی آنها شدم اما وقتی به دستشویی رفته بودم از شاگردانم شنیدم ایمان با سر به صورت احسان زده است.

با تکمیل تحقیقات مشخص شد پسر نوجوان در جدال با همکار ۲۰ ساله خود به نام ایمان کشته شده است، به این ترتیب ایمان بازداشت شد و به درگیری اعتراف کرد.

وی گفت: من مدت‌ها است در کارگاه خیاطی کار می‌کنم و احسان مدت یک ماه بود که به کارگاه آمده بود، آن روز صاحب کارم از من خواست تا کارها را زودتر انجام دهم، اما احسان قبول نکرد و می‌خواست مرا اذیت کند که عصبانی شدم و با سر به صورتش کوبیدم و سپس یک مشت به سرش زدم. اما چند دقیقه بعد حال احسان بد شد و او را به بیمارستان رساندند.

در بررسی‌های بعدی مأموران پلیس فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را که صحنه درگیری را ضبط کرده مورد بازبینی قرار دادند.

ایمان در ادامه تحقیقات گفت: باور کنید من خصومتی با احسان نداشتم و نمی‌خواستم او را بکشم، من فقط از روی عصبانیت ضربه‌ای با سر به صورتش زدم.

وکیل وی نیز گفت: ضربه‌ای که ایمان به سر قربانی زده نوعاً کشنده نبوده و به نظر می‌رسد قتل شبه عمد رخ داده است.

اما در این میان پدر و مادر احسان ادعا کردند قتل عمدی بوده و برای ایمان درخواست قصاص را مطرح کردند. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی آن رسیدگی شود.

کد خبر 520371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.