استنکاف صالحی از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها محرز شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: استنکاف رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در امتناع و یا ممانعت از اجرای این قانون برای اعضای کمیسیون اصل نود محرز شد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز اعضای کمیسیون ابتدا به بررسی پرونده‌های موجود در کمیته‌ها و ارائه گزارش از سوی آنها پرداختند، همچنین در این نشست گزارش کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون پیرامون اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران قرائت شد.

وی افزود: این قانون در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس رسید و بر همین اساس سازمان انرژی اتمی موظف به اجرای مفاد این قانون بوده است در این راستا بر اساس کارشناسی‌های مختلف و جلساتی که با رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و معاونان این سازمان در کمیسیون اصل نود برگزار شد و نیز ارسال نامه حاوی سوالات مختلف از آقای علی اکبر صالحی، استنکاف وی در امتناع و یا ممانعت از اجرای این قانون محرز شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد گزارش کامل این موضوع که به تصویب اعضای کمیسیون اصل نود رسیده است، جهت قرائت در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شود.

کد خبر 520346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.