عراق - ایران/ دربی حیثیتی غرب آسیا؛ سکانس سوم!

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی، باید در نبردی حساس برابر عراق صف‌آرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین گام خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب - ۱۶ شهریور ماه - از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در دوحه به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. ایران در بازی قبلی از سد سوریه در آزادی گذشت و به لطف دو تساوی دو دو مسابقه دیگر گروه، صدرنشین شد. عراقی‌ها هم در نخستین گام موفق شدند کره جنوبی در خاک این کشور متوقف کنند و با دستی پر رو در روی شاگردان اسکوچیچ صف آرایی کنند.

پاسخ به منتقدان به سبک اسکو!

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از صعود دشوار از دور مقدماتی انتخابی جام جهانی در خرداد ۱۴۰۰، حالا برای دست یابی به سومین حضور متوالی در جام جهانی باید در گروه نه چندان دشوار خود با رقبا استخوان دارتری نسبت به مرحله پیشین مصاف کند. با این حال کره جنوبی و عراق دو رقیب اصلی ایران در این مسیر دشوار به شمار می‌روند و برای راهیابی به دور بعدی، باید لااقل یکی از این دو تیم را مغلوب خود کنیم.

عراق - ایران/ دربی حیثیتی غرب آسیا؛ سکانس سوم!

شاگردان اسکوچیچ با وجود نمایشی متوسط در دیدار مقابل سوریه که انتقادهای فراوانی را به همراه داشت، توانستند با تک گل علیرضا جهانبخش فاتح هر سه امتیاز خانگی شوند و به صدر جدول تکیه کنند. آنها برای اثبات توانمندی خود در کمتر از ۴۰ روز باید با هر دو رقیب اصلی یعنی عراق و کره جنوبی رو برو شوند و پیروزی در بازی امشب، می‌تواند جواب محکمی از سوی اسکو و شاگردان به منتقدان باشد.

اسکوچیچ که در مسابقه قبلی به دلیل مثبت شدن تست کرونایش نتوانسته بود تیم ملی را همراهی کند، حالا با منفی شدن آن راهی قطر شده و می‌تواند از روی نیمکت تیم ملی را مدیریت کند. این موضوع می‌تواند عاملی مؤثر برای ملی‌پوشان باشد و شاید بتوان انتظار نمایشی روان تر و البته هجومی تر را از تیم ملی کشید.

سومین مصاف حیثیتی در دو سال گذشته

تیم‌های ملی ایران و عراق در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای سومین بار است که مقابل یکدیگر قرار گیرند. نکته جالب‌تر اینجا است که هر سه مسابقه در یک کشور برگزار شده که هیچیک از این محل‌های برگزاری خاک ایران و عراق نبوده‌اند.

عراق - ایران/ دربی حیثیتی غرب آسیا؛ سکانس سوم!

ابتدا آبان ماه ۹۸ تیم‌های ملی ایران و عراق در امان اردن به مصاف هم رفتند که عراقی‌ها با گل دقایق پایانی دو بر یک از سد تیم ویلموتس گذشتند. یک سال و نیم بعد با آغاز مجدد مسابقات، این بار دو تیم در منامه بحرین به مصاف هم رفتند و ایران که نیاز مبرمی به پیروزی داشت، با یک گل حریف عربی خود را شکست داد. حالا این سومین تقابل دو کشور در راه صعود به جام جهانی است که این بار در خود کشور قطر برگزار خواهد شد.

دو-یک؛ نتیجه پر تکرار دیدارهای ایران و عراق در خاک قطر

دیدار امشب ایران و عراق در استادیوم خلیفه دوحه، سومین تقابل رسمی دو تیم در خاک کشور قطر است. در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و در ۳۰ مهر ۱۳۷۲، عراق در همین ورزشگاه خلیفه دو بر یک از سد ایران گذاشت. ۱۷ سال بعد و در جام ملت‌های ۲۰۱۱ و در دیدار آغازین دور گروه، ایران با هدایت افشین قطبی مقابل عراق کامبک زد و با نتیجه مشابه دو بر یک، این بار عراق را مغلوب خود کرد. باید دید سومین دیدار دو کشور در خاک قطر چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت.

آماده‌سازی حرفه‌ای عراق با ادووکات

عراقی‌ها با برنامه‌ریزی و طی کردن روند آماده سازی به مراتب مفصل تر از تیم کشورمان پا به این مسابقه خواهند گذاشت. آنها که بعد از باخت به ایران سکان هدایت تیم شأن را در اختیار ادووکات هلندی قرار دادند، دو اردو اروپایی در اسپانیا و ترکیه را پیش از آغاز مسابقات پشت سر گذاشتند و با برگزاری چند دیدار دوستانه، آماده دو جدال حساس برابر کره و ایران شدند.

عراق - ایران/ دربی حیثیتی غرب آسیا؛ سکانس سوم!

غیب علی عدنان و شاید مهند علی!

اگر چه بیشتر نفرات عراق آماده مصاف با ایران هستند اما علی عدنان، مدافع سرشناس آنها به دلیل مصدومیت به بازی امشب نخواهد رسید و وضعیت مهند علی، مهاجم خطرناک عراقی‌ها هم هنوز مشخص نیست. البته مصدومیت صفا هادی و محمد قاسم بر طرف شده و آنها می‌تواند تیم ملی کشورشان را در این دیدار همراهی کنند.

کد خبر 520217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.