بازگشت روزهای سیاه کرونایی به آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که وعده پایان همه گیری کرونا را داده بود، اکنون پس از گذشت ماهها از ریاست جمهوری اش، کشورش در بحران های مختلفی از جمله تاخت و تاز گونه دلتای کرونا بسر می برد که آمریکا را به روزهای سیاه کرونایی سال قبل بازگردانده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز دانشگاه شمار مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در آمریکا از مرز ۴۰ میلیون نفر عبور کرده و مرگ‌ومیر روزانه نیز بیش از دو برابر شده است.

همچنین بر اساس داده‌های وزارت بهداشت، روند بستری بیماران بد حال نسبت به سال گذشته، ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.
روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد بیشتر روزها، بیش از یک هزار و ۵۰۰ آمریکایی قربانی ویروس کرونا می‌شوند که اگرچه این آمار کمتر از دوران اوج همه‌گیری کرونا در زمستان بوده اما نسبت به تابستان سال گذشته به مراتب بالاتر است.

بر اساس این گزارش، پیشرفت‌های چشمگیری در ایالت‌های جنوبی مشاهده می‌شود، اما مناطق دیگر در بحبوحه شیوع فزاینده قرار دارند و قرار است میلیون‌ها دانش‌آموز به مدارس برگردند که عده زیادی از آنها برای اولین بار از ماه مارس ۲۰۲۰ به مدرسه می‌روند.

واکسن‌ها در پیشگیری از ابتلای شدید و مرگ مؤثر هستند، اما ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها به طور کامل واکسینه نشده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات بهداشتی می‌گویند اکثر بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند، واکسینه نشده‌اند و این افراد واکسینه نشده هستند که موج فعلی را تحریک می‌کنند و بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی فشار وارد می‌کنند.

اگرچه این رسانه آمریکایی مدعی شده نرخ واکسیناسیون در حال افزایش است، اما تعطیلی آخر این هفته در آمریکا (روز کارگر) شباهت چندانی با "روز یادبود" ندارد، زمانی که آمریکا به طور متوسط روزانه کمتر از ۲۵ هزار مورد ابتلاء به کرونا داشت اما امروز با بیش از ۱۶۰ هزار مورد ابتلاء در روز و حدود ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سراسر کشور، مواجه بوده که شبیه سال ۲۰۲۰ است.

شبکه خبری سی. بی. اس. نیوز نیز در گزارشی از افزایش ۱۳۱ درصدی میانگین روزانه مرگ‌ومیر ناشی از کووید -۱۹ در آمریکا طی ماه گذشته خبر داد و نوشت: این در حالی است که تا چندی پیش تصور می‌شد کشور به زودی از همه‌گیری کرونا رهایی می‌یابد.

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، شمار بستری‌شدگان کوویدی در دوم سپتامبر _هشتم شهریورماه_ ۸۹ هزار و ۹۱۶ نفر اعلام شد، در حالی که در ۳۰ ژانویه _۱۰ بهمن‌ماه_ این آمار ۸۹ هزار و ۶۵۷ نفر ثبت شده بود. داده‌های این نهاد فدرال همچنین حاکی از افزایش ۱۳۱ درصدی مرگ‌ومیر کرونایی در ماه گذشته است.

دکتر آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید در گفت‌وگو با سی. بی. اس نیوز اظهار کرد: تمام داده‌هایی که ما اکنون جمع‌آوری می‌کنیم هیچ اطلاعات قطعی در مورد اینکه سویه دلتا در کودکان شدیدتر است یا نه به ما نمی‌دهد.

شبکه ای بی سی نیوز نیز گزارش داد پیش‌بینی می‌شود که تا سه هفته دیگر موج اخیر بیماری کووید در آمریکا به قله رسیده و پیش از پاییز و تعطیلات زمستانی دچار افول شود.

همزمان دولت بایدن قصد دارد از تاریخ ۲۰ سپتامبر _۲۹ شهریورماه_ تزریق دوز سوم واکسن کرونا را در صورت تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آغاز کند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشورهای ثروتمند یک میلیارد و ۲۰۰ هزار دز واکسن اضافی ذخیره دارند که بیشتر از نیاز آنها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 520214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.