وقتی دستمان خالی است جلسات شورا را برگزار نکنیم

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به دستور جلسات شورا انتقاد کرد و گفت: اگر دستوری نداریم اجازه دهیم کمیسیون‌ها تشکیل شود و لوایح و طرح‌هایی که در نوبت رسیدگی است بررسی شود و با دست پر جلسه شورا را اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسات شورای شهر گفت: دعوتنامه جلسه تحت عنوان فوق‌العاده ذکر شده است و جلسه فوق‌العاده زمانی مطرح می‌شود که موضوع اورژانسی داشته باشید که اگر تشکیل نشود زمان آن از بین می‌رود اما متأسفانه هنوز تکرار جلسات قبلی است و شهرداران مناطق می‌خواهند گزارش دهند.

وی ادامه داد: اگر مقایسه کنید شروع دوره ششم را با دوره پنجم و چهارم، به نظر می‌آید که شورا هنوز در مرحله استارت است و هیچ دستور جلسه مهمی در دستور کار قرار نگرفته است. آمدن معاونان و مدیران مناطق به جلسات شورا فوق‌العاده نیست، ما خودمان هر هفته در مناطق حضور پیدا می‌کنیم و اطلاعات دریافت می‌کنیم، عنوان جلسه فوق‌العاده نمی‌شود و اگر دستوری نداریم اجازه دهیم کمیسیون‌ها تشکیل و لوایح و طرح‌هایی که در نوبت رسیدگی است بررسی شود و با دست پر جلسه شورا را اداره کنیم.

امانی تاکید کرد: اگر برای جلسه آینده موضوعی نداریم، تکرار دعوت از معاونان و مدیران را متوقف کنید و به کمیسیون‌ها اجازه تشکیل دهیم و جلسه شورا را برای تصمیم گیری حل مشکلات مردم تشکیل دهیم.

پرویز سروری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به صحبت‌های امانی گفت: منتظر کمیسیون‌ها هستیم و شهرداری هم باید لوایح را بفرستد و یا لوایح قبلی را با تجدید نظر ارسال کند. با تشکیل کمیسیون‌ها این خلأ پر می‌شود. علاوه بر موضوع گزارش شهرداران که فکر می‌کنم بحث مهمی است، شهرداری‌ها و مناطق می‌توانند ما را با عملیاتی که در شهر رخ می‌دهد بیشتر آشنا کنند و قرار هم نیست همه مناطق در صحن شورا حضور پیدا کنند.

کد خبر 520190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.