چاقی ۳۱ درصدی دانش‌آموزان/ ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است، گفت: بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است، متأسفانه در کرونا کم تحرکی کودکان و نوجوانان استان منجر به چاقی و اضافه وزن ۳۱ درصدی آن‌ها شده است.

لیلاسادات ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بازگشایی مدارس دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است، اظهار کرد: مدرسه تنها یک فضای آموزشی نیست و فضایی ارتباطی، تربیتی و پرورشی است، متأسفانه در پاندمی کرونا کودکان از فضای منضبط تحصیلی جداسازی شدند، با بهم ریختن برنامه خواب آنها نظم و انضباط روزانه زندگی کودکان و سبک زندگی آنها تغییراتی یافت.

قرنطینه‌های اجباری و افسردگی کودکان

وی اضافه کرد: در کرونا تبعات و مشکلات روانشناختی ناشی از عدم ارتباط با همسالان و تنها ماندن در خانه برای کودکان و دانش‌آموزان بسیار زیاد بود، وقتی کودک در اوج نشاط نباید با دوستان خود ارتباط برقرار برقرار کند رشد اجتماعی او دچار مشکل می‌شود، در قرنطینه‌های اجباری کرونایی کودک در تنهایی و انزوا قرار گرفته و این اتفاق باعث بروز افسردگی در او می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: وقتی کودکان از جمع فاصله می‌گیرند و نمی‌توانند خواسته‌های خود را بیان کنند و از راهکارهای نامناسب برای بیان خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، حتی شاهد بروز بیماری‌های جسمی و روانشناختی در بین آنها خواهیم بود، فاصله از فعالیت گروهی موجب می‌شود در رسیدن به اهداف خود ناکام شوند و محروم شدن از فضای بازی و سرگرمی گروهی اعتماد به نفس و خودباوری آنها را کاهش می‌دهد.

نیاز کودکان کلاس اول و دوم به آموزش چهره به چهره

وی تاکید کرد: متأسفانه در کرونا کم تحرکی کودکان و نوجوانان استان منجر به چاقی و افزایش وزن آنها شده است، قبلاً شاهد اضافه وزن حدود هفت درصد کودکان و نوجوانان بودیم و در حال حاضر این آمار به ۳۱ درصد در استان رسیده است و این اتفاق زنگ خطری برای حوزه سلامت کودکان و نوجوانان است، از سوی دیگر افت شدید علمی را در پایه‌های اول و دوم به مرور زمان شاهد خواهیم بود.

ابطحی اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان کلاس اول و دوم نیاز دارند با معلم خود ارتباط چهره به چهره داشته باشند تا روند آموزش آنها رصد شود و نمی‌خواهیم در پساکرونا شاهد کودکانی باشیم که در خواندن و نوشتن مسئله دارند.

ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است

وی تصریح کرد: به طور یقین تبعات نبود آموزش حضوری و مهارت‌های اجتماعی در آینده جبران‌ناپذیر خواهد بود، ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است، از تعداد ۲۰۷ کشور ۱۰۷ کشور مدراس باز و فعال و ۷۰ کشور مدارس نیمه باز دارند، متأسفانه در دوران کرونا ایران تعطیلات زیادی شاهد بود و دانش‌آموزان شیوه غیرحضوری در روند آموزش را تجربه کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: به نظر می‌رسد باید یک حرکت ملی بکنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آماده‌سازی فضا و کمک کردن به دانش‌آموزان کودک و نوجوان باید بتوانیم تا حدودی تبعات ناشی از شیوع کرونا در روند آموزش را کاهش دهیم.

کد خبر 519907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.