۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
تحقیق و تفحص از شستا تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شوار اسلامی گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون ابتدا حسن علیزاده به عنوان نماینده کمیسیون در هیأت مقررات زدایی از کسب و کارها انتخاب شد و در ادامه آقایان طغیانی، علیپور و توانگر به عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی در کمیسیون مشترک طرح الزام انتشار اطلاعات و لایحه شفافیت انتخاب شدند و همچنین با نظر اکثر اعضای کمیسیون امیرآبادی فراهانی و باقری بناب جهت عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تعیین شدند.

وی افزود: در ادامه نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه درباره مغایرت‌های قانونی در اجرای قانون چک و عدم اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان در دستور کار قرار گرفت زیرا طی گزارشات اعلام شده به کمیسیون، بانک مرکزی احکام قانونی مربوطه را در فرصت قانونی اجرا نکرده است برهمین اساس این موضوع مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شوار اسلامی تاکید کرد: در ادامه جلسه قرار شد مسئولین بانک مرکزی ضمن ارائه توضیحاتی تعهدات جدیدی به کمیسیون ارائه کند. با توجه به وعده‌های داده شده رأی گیری صورت نگرفت اما در صورت عدم پایبندی بانک مرکزی، مجدداً این موضوع در کمیسیون مطرح و رأی گیری خواهد شد.

مرحباء خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده و نشست‌های گذشته با رأی نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: طغیانی در ادامه جلسه کمیسیون گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی هفته گذشته و نظر مکتوب دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه طرح مالیات بر عایدی سرمایه را ارائه کرد و مقرر شد هفته آینده آخرین ویرایش طرح مذکور ارائه و در دستورکار کمیسیون قرار بگیرد.

کد خبر 519830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.