این نوشیدنی در دسترس، قلب را سالم نگه می‌دارد

به گفته محققان، آبرسانی خوب ممکن است از تغییرات در قلب که منجر به بیماری قلبی می‌شود پیشگیری کرده یا روند آن را کُند کند.

به گزارش ایمنا، ناتالیا دمیتریوا، در این رابطه اظهار کرد: یافته‌ها نشان می‌دهد که حفظ آب بدن می‌تواند از تغییرات درون قلب که منجر به نارسایی قلبی می‌شود، پیشگیری کند.

وی در ادامه افزود: ما باید به میزان مایعاتی که هر روز مصرف می‌کنیم، توجه کنیم و اگر متوجه شدیم که آب کمی می‌نوشیم، به مقدار کافی مایعات مصرف کنیم.

به گفته محققان، میزان توصیه شده مایعات برای مردان حدود ۱۵.۵ فنجان (۳.۷ لیتر) و ۱۱.۵ فنجان (۲.۷ لیتر) برای زنان در روز است. این مقدار شامل همه نوشیدنی‌ها (نه فقط آب) و حتی غذا می‌شود. حدود ۲۰ درصد از مایعات دریافتی از طریق غذا تأمین می‌شود.

به گفته محققان، هنگامی که مردم مایعات کمتری می‌نوشند و غلظت سدیم خونشان افزایش می‌یابد، در نتیجه بدن تلاش می‌کند تا میزان آب را حفظ کند که منجر به فعال شدن فرآیندهای دخیل در ایجاد نارسایی قلبی می‌شود.

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. به گفته انجمن قلب آمریکا هنگامی که فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود، سلول‌های بدن به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کنند که می‌تواند باعث خستگی و تنگی نفس شود.

منبع: مهر

کد خبر 519611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.