۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تزریق دُوز سوم واکسن لازم است؟

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در مورد تزریق دُوز سوم واکسن هنوز کمیته فنی وزارت بهداشت چیزی را اعلام نکرده است.

به گزارش ایمنا، سارا شاه‌آبادی گفت: در مورد تزریق دُز سوم واکسن هنوز کمیته فنی وزارت بهداشت چیزی را اعلام نکرده، احتمالاً دُوز سوم برای افرادی است که در کادر بهداشت و درمان فعالیت دارند و بهمن و اسفندماه سال گذشته نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: کسانی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند برای تزریق دُوز دوم مشکل خاصی نداریم و به میزان لازم واکسن در استان موجود است.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۴۲ پایگاه تجمیعی در استان، ادامه داد: امشب هم یک محموله واکسن سینوفارم وارد استان خواهد شد و از فردا صبح این نوع واکسن هم به تعداد کافی در پایگاه‌های تجمیعی استان موجود است و افراد برای تزریق نوبت دوم با در دست داشتن کارت ملی و کارت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن، ادامه داد: در مورد تزریق دُوز سوم واکسن هنوز کمیته فنی وزارت بهداشت چیزی را اعلام نکرده، نوع واکسن برای تزریق نوبت سوم مشخص نشده است، احتمالاً دُوز سوم برای افرادی است که در کادر بهداشت و درمان فعالیت دارند و بهمن و اسفندماه سال گذشته نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، ولی فعلاً دستورات لازم از سوی وزارتخانه در این زمینه به ما اطلاع‌رسانی نشده است.

شاه آبادی با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان، گفت: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۱۶ نفر از هم‌استانی‌ها را به علت ابتلاء به کرونا از دست داه‌ایم، ویروس همچنان در جامعه در حال چرخش است مردم مراقب سلامتی خود باشند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 519520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.