از اعتراض به سفرهای نمایشی رئیسی تا تامین سوخت کشورهای محور مقاومت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اینجا به بررسی اظهار نظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم:

باید سوخت کشورهای محور مقاومت را تأمین کنیم

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های آن به لبنان اظهار کرد: فروش فرآورده و سوخت به دلیل بیشتر بودن تعداد مشتریان آسان‌تر از نفت خام است که تعداد خریداران آن محدود است.

وی با بیان این که تأمین نیاز کشور دوست استراتژیک مثل لبنان برای کشور ما بسیار مهم است، افزود: کشورهایی مثل لبنان، سوریه و ونزوئلا برای ایران بسیار اهمیت دارند چراکه در زمان سختی همواره کنار ما بوده‌اند بنابراین ما نیز باید تا حد امکان نسبت به حل مشکلات این کشورها اقدام کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در زمان جنگ تحمیلی ایران و رژیم بعث عراق حافظ اسد یک تنه کنار ایران ایستاد و از هیچ کمکی دریغ نکرد ما نیز در زمان نیاز باید به کمک کشورهایی همچون سوریه و لبنان که اکنون در تنگنا قرار گرفته‌اند بشتابیم.

بیگی‌نژاد یادآور شد: ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تأمین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است دچار آسیب نشوند.

وی درباره برقراری امنیت محموله‌ها تاکید کرد: تاکنون چند کشتی حامل سوخت به سمت این کشور رفته و مشکلی به وجود نیامده است ضمن اینکه تأمین امنیت محموله‌ها بر عهده تجار لبنانی است و قطعاً مسیرهای محافظت از کالای خود را می‌دانند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکنون مردم کشور لبنان مظلوم واقع شده و در سختی به سر می‌برند، بنابراین ما به عنوان کشور دوست و همراه نباید از ارائه هیچ کمکی برای رفع مشکلات آنان دریغ کنیم.

شغل تازه دامادها تضمین می‌شود

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان اظهار کرد: طبق گفته مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان میزان واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دامغان طی سال ۹۹ به‌اندازه پنج سال گذشته است که در پی آن‌یک هزار و سه شغل پایدار ثابت ایجاد می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته سرمایه‌گذاران سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهر دامغان آوردند، افزود: تداوم این گام بلند کمک مردمی را می‌طلبد و یقین بدانید که فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن‌ شده و از تسهیلات دولت برای دامغان نیز بهره گرفته می‌شود و اگر این اتفاق رخ دهد برکت زیادی نصیب شهر خواهد شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه برای مطالبه‌گری حرکات خوبی در دامغان آغاز شده، اما کم است، تاکید کرد: برای ترمیم جاده جندق معلمان میلیاردها تومان سرمایه گذاری شد اما برای ابتدای جاده باید در فضای مجازی و رسانه‌ای هم مدیران کل و استاندار را مجاب کنید و باید گفت مطالبه‌گری به‌شدت تأثیرگذار است چنان که در مورد بیمارستان عملیاتی شد.

علیزاده برمی با بیان اینکه میزان طلاق در کشور ۲.۷ درصد، در استان سه درصد و در دامغان از ۳.۲ به ۴.۸ رسیده است، تصریح کرد: اما نباید به این قانع بود و اینکه می‌گویند دامغان صدر آمار طلاق بوده، دروغ است در مقابل میزان رشد آمار ازدواج در دامغان ۱۴ درصد بود و این نشان‌ دهنده تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان است که با توجه به آمارها باید تعداد ازدواج‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه باید برای افزایش فرزندآوری گام برداشت و قیام کرد، افزود: هرکسی می‌خواهد داماد شود شغل او را نه اداری بلکه به‌صورت تشکیلاتی تضمین می‌کنیم و یقین بدانید انجام‌پذیر است لذا برای تحقق آن واقفان، مدیران و خیران باید پیشقدم شوند، تولد از میزان پنج هزارتایی که باید باشد به نزدیک یک هزار مورد رسیده و این خطر بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست‌هاست

حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، در رابطه با "فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین" اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید زندان‌های اوین، قزل حصار و رجایی شهر را به شهرهای اطراف مانند قم منتقل کنیم، باید در یک فضای وسیع سوله بزنیم و برای زندانیان کارگاه و دانشگاه ایجاد کنیم، در یک فضای باز شهرهای زندانی را به وجود آوریم تا زندانیان با خانواده شان در آنجا زندگی کنند و به کار و تحول بپردازند.

وی افزود: گلایه ما از قوه قضائیه این است که چرا در این چهار سالی که از عمر برنامه ششم توسعه می‌گذرد، این کار نشده است. به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان‌های طاغوت و ستم‌شاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می‌شوند، اصلاً دلیلی بر شکنجه وجود ندارد زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی‌های دقیق که انجام دادم اصلاً ما شکنجه‌ای به این معنا نداریم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست‌هاست، با توجه به شکست‌های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، اینها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست و وجدانم نمی‌پذیرد که چنین اتفاقی در زندان‌ها رخ داده باشد. شکنجه‌هایی که در زندان‌های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می‌افتد انسان‌ها را آویزان می‌کنند، شکنجه می‌دهند، ناخن می‌کشند و زندان‌هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی‌ها ایجاد کردند آنها زندان است، فکر نمی‌کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد.

نوروزی تصریح کرد: به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلاً دلیلی ندارد. فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است و در راستای انحراف افکار از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و زندان‌های افغانستان است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، وجود شکنجه در زندان‌های ایران را نمی‌پذیرم.

وی در پاسخ به این سوال که پس با این تفاسیر کمیسیون حقوقی دلیلی نمی‌بیند که بخواهد به این مسئله ورود داشته باشد؟ گفت: ورود ما کلامی است، ما می‌گوئیم که زندان‌ها باید از وسط شهرها منتقل شوند به خارج از شهر و خارج شهرها در آنجا، کارگاه و دانشگاه ایجاد شود. ناراحتی ما از این است که چرا ما در برنامه ششم توسعه تکلیف کردیم که قوه قضائیه این کار را بکند چرا انجام ندادند؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: از افرادی که انفرادی رفته بودند سوال پرسیدم که می‌گفتند به ما قرآن و دعا و مفاتیح می‌دادند ما می‌خواندیم و ما را گاهی می‌بردند بازدید و می‌آوردند و گاهی اوقات می‌گفتند که کولر ما قطع شده است؟ خوب موقعی که برق می‌رفت، کولر قطع می شده است و خوب ما عرق ریختیم.

نوروزی تاکید: این کار، یک شانتاژگری برای تحریف افکار و تحریف فکر و توجه از زندان‌های آمریکا و افغانستان و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در افغانستان بود که این کار را کردند.

سفر رئیسی به خوزستان نمایشی است

مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس با انتقاد از سفر ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش به استان خوزستان اظهار کرد: اینگونه سفرهای کوتاه و یک روزه مشکلات خوزستان را حل نمی‌کند.

وی با انتقاد از اینگونه سفرها گفت: در این سفر رئیس جمهور، نه دیدار مردمی دارد و نه نمایندگان استان در مجلس از این سفر مطلع هستند و صرف بازدید از بیمارستان و یا دیدار با مسؤلین استان فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم شادگان در مجلس افزود: مشکلاتی از قبیل پس زدگی‌های همیشگی فاضلاب، بیکاری، خشکسالی و بی آبی و از بین رفتن نخل‌ها از جمله مشکلاتی هستند که نیاز دارد رئیس جمهور به صورت اساسی با مردم و نمایندگان استان بنشیند و برای رفع آن‌ها تصمیم بگیرند.

ناصری نژاد تاکید کرد: توقع ما از دولت مردمی غیر از این بود و امیدوارم که به این رویه ادامه ندهند چرا که اینگونه نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

کد خبر 519449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.