مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها گوشی‌هایی با موبایل قابلیت‌های روز دنیای تکنولوژی نظرات زیادی را به خود جلب کرده است هر کدام از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال ارائه گوشی‌هایی فراتر از انتظارات کاربران هستند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro با گوشی سامسونگ Galaxy A52 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 10 Pro و Galaxy A52 از نظر دوربین

Galaxy A52

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

شیائومی برای Redmi Note 10 Pro چهار لنز مجزا به منظور دوربین اصلی در نظر گرفته است که نحوه قرار گیری لنزها همانند دیگر گوشی‌های تولید شده توسط این شرکت است. اولین لنز دوربین، از نوع عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل ساخت سامسونگ با گشودگی دیافراگم f/1.9 است، پس از آن دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد و سومین دوربین از نوع ماکرو است با سنسور پنج مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/2.4 وجود دارد در آخر نیز یک دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر قرار دارد که این چهار لنز در کنار یکدیگر کیفیت بی نظیری را برای عکس برداری ارائه می‌دهند. دوربین سلفی تعبیه شده برای گوشی درون یک punch-hole قرار دارد که سنسور آن ۱۶ مگاپیکسلی است که تصاویری را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ثبت کند.

سامسونگ برای Galaxy A52 بر روی قاب پشتی و بدون اینکه مرزی بین قاب و لنزها در نظر گرفته باشد تنها با یک انحنای بسیار کم چهار لنز با کیفیت به کار برده است که به ترتیب شامل دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو لنز پنج مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر و ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است که واضح است توان رقابت با دوربین اصلی میان رده شیائومی را ندارد. دوربین سلفی که سامسونگ برای این گوشی به کار برده است یک لنز عریض ۳۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های به مراتب بالاتری نسبت به Note 10 Pro بهره مند است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 Pro و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A52

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۶۴/۶، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

هر دو گوشی در بخش سخت افزاری به تراشه‌های Qualcomm مجهز شده است که عملکردی بهتر و پایدارتر را ارائه می‌کند. Galaxy A52 به تراشه هشت نانومتری Snapdragon 720G مجهز است و شیائومی برای Redmi Note 10 Pro از تراشه Snapdragon 732G استفاده کرده است.

در بخش گرافیک هر دو گوشی از تراشه Adreno 618 استفاده می‌کند که باعث شده است عملکرد تقریباً یکسانی داشته باشد؛ از نظر پردازنده مرکزی تراشه Redmi Note 10 Pro کمی توانمندتر از Galaxy A52 است. سامسونگ برای Galaxy A52 حافظه‌های متفاوت‌تری را در نظر گرفته است، این گوشی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را پشتیبانی می‌کند در حالی که بالاترین میزان حافظه برای Note 10 Pro معادل ۱۲۸ گیگابایت است. همچنین هر دو گوشی که برای ارتقا حافظه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

سیستم عامل تعبیه شده در هر مدل از نوع اندروید و نسخه ۱۱ است که در مبنای رابط کاربری اختصاصی کمپانی تولید کننده است که هر یک می‌تواند قابلیت‌های خاص خود را به کاربر ارائه دهد، به این ترتیب Galaxy A52 از رابط کاربری One UI 2.5 و Redmi Note 10 Pro از رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 Pro و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A52

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

نوع نمایشگر

Super AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

در این قسمت نمایشگر Super AMOLED سامسونگ کنار AMOLED شیائومی قرار می‌گیرد. یکی از برترین ویژگی‌های سری A گوشی‌های سامسونگ نمایشگر بسیار با کیفیت آن‌ها است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، اما Redmi Note 10 Pro نیز در این زمینه قدرتمند تر ظاهر شده است. صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در ابعاد ۶.۶۷ اینچ تصاویر را با بالاترین میزان وضوح و کیفیت به کاربران نمایش می‌دهد که بسیار ویژگی حائز اهمیتی است.

اگر چه که نمایشگر گوشی میان رده سامسونگ Super AMOLED است، اما نرخ تازه سازی آن برابر ۹۰ هرتز است که واضح است قابلیت‌های کمتری نسبت به گوشی جدید Redmi ساخت شیائومی دارد. وضوح تصویر در هر دو صفحه نمایش معادل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است که مطابق با استانداردهای ۲۰۲۱ در گوشی‌های هوشمند خواهد بود و چیز جدیدی را عرضه نشده است. هر دو نمایشگر دارای Punch-hole در مرکز است که لنز دوربین سلفی را درون خود جای داده است.

نمایشگر Galaxy A52 با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱، نسبت ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ، مشخصات استانداردی دارد. قابلیت HDR در این صفحه نمایش وجود ندارد، اما رنگ‌های نمایش داده شده کاملاً طبیعی و زنده با داینامیک رنج واقعی است. نمایشگر ارتقاء‌یافته Redmi Note 10 Pro دارای وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است؛ این صفحه نمایش کاملاً صاف و فوق‌العاده است که از ویژگی HDR10 و WideVine L1 DRM پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش Redmi Note 10 Pro شیائومی برای محتواهای HDR حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت را نمایش می‌دهد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 Pro و Galaxy A52 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A52

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

ابعاد

159.9x75.1x8.4 میلی‌متر

164x76.5x8.1 میلی‌متر

وزن

۱۸۹ گرم

۱۹۳ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

Redmi Note 10 Pro معدود گوشی ساخت شیائومی از سری Redmi است که از قابلیت ضد آب برخوردار است و استاندارد IP53 را دریافت کرده است البته گوشی سامسونگ Galaxy A52 از گواهی IP67 بهره مند است که میزان مقاومت به مراتب بالاتری را نشان می‌دهد.

طراحی قاب پشتی در گوشی میان رده شیائومی به صورتی است که رنگ‌ها را به زیبایی منعکس می‌کند و طیفی از زمینه رنگ‌های گرم تا سرد را ارائه می‌دهد که باعث افزایش جذابیت این محصول شده است این گوشی در رنگ‌های جذاب آبی، خاکستری و برنز به بازار عرضه شده است که این تنوع رنگی در میان رده ۲۰۲۱ سامسونگ به چهار رنگ مشکی، سفید، یاسی و آبی افزایش پیدا کرده است و که سلیقه شخصی افراد بیشتری را در بر می‌گیرد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

Xiaomi Redmi note 10 Pro ظاهری براق دارد که باعث جذابیت خاص آن شده است، اما براق بودن باعث شده است اثر انگشت و لکه به سادگی بر روی بدنه گوشی باقی می‌ماند. جنس بدنه این گوشی نیز از شیشه است که با استفاده از گوریلا گلس پنج محافظت خواهد شد که تا حدودی توانسته است آن را در برابر ضربه مقاوم کند.

بدنه Galaxy A52 از پلاستیک ساخته شده است؛ اگر چه که ظاهر این گوشی نیز براق است، اما جذابیت بدنه شیشه‌ای را ندارند از جهت دیگر بکارگیری شیشه در ساخت بدنه باعث افزایش وزن گوشی است به همین سبب Galaxy A52 با وزن ۱۸۹ گرم سبک‌تر از Redmi Note 10 Pro با وزنی معادل ۱۹۳ گرم است. دیگر قابلیت‌های این دو گوشی ارائه ورودی ۳.۵ میلی متری هندزفری و ورودی USB تایپ C در هر دو مدل است. یکی دیگر از تفاوت‌های Galaxy A52 با Redmi Note 10 Pro محل قرارگیری حسگر تشخیص اثر انگشت است که در گوشی Redmi Note 10 Pro بر روی بدنه و روی دکمه پاور قرار گرفته است، اما در میان رده سامسونگ این قابلیت زیر نمایشگر تعبیه شده است.

مقایسه Redmi Note 10 Pro و Galaxy A52 از نظر باتری

Galaxy A52

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

ظرفیت

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنج هزار ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

باتری که سامسونگ برای Galaxy A52 در نظر گرفته استیک باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است، همراه گوشی درون جعبه یک شارژر ۱۵ واتی نیز قرار دارد این در حالی است که گوشی از شارژر ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی طول عمر بالایی دارد و مدت زیادی دوام می‌آورد. پس از اتمام شارژ با شارژر ۱۵ واتی ظرف مدت ۳۰ دقیقه، ۳۴ درصد باتری شارژ خواهد شد. همچنین در مدت دو ساعت باتری به صورت کامل شارژ خواهد شده.

شیائومی نیز برای گوشی Redmi Note 10 Pro از یک باتری بزرگ پنج هزار ۲۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده است که برای گوشی با این سخت‌افزار بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به نمایشگر همیشه روشن و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، باتری Redmi Note 10 Pro می‌تواند ۱۱۴ ساعت استقامت را برای خود ثبت کند. همچنین این گوشی از شارژر ۳۳ وات برای شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که به همراه یک کابل USB-C با درجه مصرف 3A عرضه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 10 Pro و سامسونگ Galaxy A52

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 10 Pro با Galaxy A52 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. هر دو گوشی میان رده سامسونگ و شیائومی با تکنولوژی امروزی ساخته شده است و می‌توانند نیازی را که کاربران به یک گوشی هوشمند دارند را برآورده کنند، اما نقطه ضعف‌هایی نیز دارد که به آن‌ها اشاره کردیم. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 519241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 007 IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    14 10
    به همین سبب Galaxy A52 با وزن ۱۸۹ گرم سنگین‌تر از Redmi Note 10 Pro با وزنی معادل ۱۹۳ گرم است!! سنگین‌تر یا سبک‌تر؟
    • من IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      14 0
      گفته سبکتر