جدیدترین نشانه کرونای دلتا؛ گوش درد

متخصصان اعلام کرده‌اند که ممکن است گوش درد یکی از علائم بیماری کووید-۱۹ باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم گونه دلتا متفاوت از گونه اصلی است، بنابراین تشخیص بیماری کووید -۱۹ سخت‌تر از قبل شده است و تنها روش تشخیص قطعی آن انجام دادن آزمایش کرونا است. چند بیمار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ اعلام کرده‌اند که از گوش درد رنج می‌برند، بنابراین متخصصان به این نتیجه رسیدند که گوش درد نیز یکی از علائم جدید گونه دلتا ویروس کرونا است.

به گفته محققان، دلیل اینکه افراد بیشتری پس از آلوده شدن به گونه دلتا ویروس کرونا از گوش درد رنج می‌برند این است که یکی از علائم رایج این گونه جهش یافته از ویروس کرونا گلو درد است و گوش درد نیز به دلیل بروز گلو درد رخ می‌دهد. معمولاً گوش درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ با دیگر علائم مربوطه، به ویژه گلو درد، همراه است. علائم گونه دلتا ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر متفاوت است و معمولاً شامل دل درد، گلو درد، سردرد، آبریزش بینی، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد مفاصل و از دست دادن حس شنوایی می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد باید در زمان تعیین شده یکی از واکسن‌های تأیید شده کرونا را دریافت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و به صورت مداوم دستان خود را با آب و صابون بشویند یا ضدعفونی کنند. حتی افراد واکسینه شده نیز باید به منظور کاهش خطر ابتلاء به گونه دلتا ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

کد خبر 519029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.