جهانشهر قطب فرهنگی کرج می‌شود

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر کرج گفت: مصمم هستیم در منطقه جهانشهر و با کمک حوزه هنری در جوار بوستان ایران کوچک، سینما بسازیم و آن منطقه را به قطب فرهنگی شهر تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عمار ایزدیار در چهل و دومین نشست شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج که صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به عزم جدی برای ساخت سینما در جوار بوستان ایران کوچک، اظهار کرد: پیش از این عزم جدی برای فرهنگ سازی در شهر و استان البرز نبوده و مصمم هستیم در منطقه جهانشهر و با کمک حوزه هنری در جوار بوستان ایران کوچک سینما بسازیم و آن منطقه را به قطب فرهنگی شهر تبدیل کنیم.

وی از تقویت و ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی در کرج خبر داد و افزود: پایه و اساس توسعه پایدار فرهنگی در جوامع شهری برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی است.

ایزدیار تصریح کرد: با تحقق رویکردهای فرهنگی در جامعه شهری علاوه بر ارتقای فرهنگ شهر و شهروندی زمینه برای کاهش هزینه‌های وارد بر شهر فراهم می‌شود، در این صورت دستگاه‌های متولی خدمت‌رسانی فضای بیشتری برای ایفای نقش مدیریتی خود در قبال شهر و شهروندان پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج نیز ضمن اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی اظهار کرد: در این سال‌ها نظام سازی درستی در حوزه فرهنگ کرج انجام نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش درستی از داشته‌هایمان نداریم، تاکید کرد: هر چه زودتر مساله سینما هجرت و تئاتر شهر با کمک فکری و محتوایی حوزه فرهنگ استان البرز حل شود.

سعیدی با اشاره به اینکه این نشست با موضوع تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج است که در مالکیت حوزه هنری البرز قرار دارد، برگزار شده، خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌های شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج بیش از یک سال است به همت حوزه هنری البرز برگزار می‌شود و باید استمرار یابد.

کد خبر 518960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.