خطر بیماری قلبی را با مصرف گردو کاهش دهید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه نصف فنجان گردو خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول را حدود ۸.۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه نصف فنجان گردو خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول را حدود ۸.۵ درصد کاهش می‌دهد.

محققان بیمارستان بارسلونا ۶۲۸ نفر را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، افرادی که روزانه نصف فنجان گردو مصرف می‌کنند، پس از دو سال، کاهش متوسطی در سطح کلسترول بد داشتند؛ این کلسترول با بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

به گفته محققان، گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا سه است که برای سلامت قلب مفید است؛ اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی‌های روغنی نیز یافت می‌شود.

امیلیو روس اظهار کرد: مطالعات قبلی نشان داده بود که آجیل به طور کلی و گردو به طور خاص با میزان کمتر بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است. یکی از دلایل کاهش خطر، این است که این خوراکی‌ها سطح LDL را کاهش می‌دهد؛ مطالعه ما دلیل دیگری برای این کاهش خطر ارائه می‌دهد؛ آجیل و به طور خاص گردو کیفیت ذرات LDL را بهبود می‌بخشد.

نویسنده مقاله و متخصص تغذیه از بیمارستان بارسلونا در اسپانیا گفت: مطالعه ما فراتر از سطح کلسترول LDL است تا تصویری کامل از همه لیپوپروتئین‌ها و تأثیر خوردن روزانه گردو بر پتانسیل آنها برای بهبود خطرات قلبی عروقی دریافت کند.

کارشناسان معتقدند ذرات LDL که اغلب کلسترول بد نامیده می‌شوند در اندازه‌های مختلف وجود دارد؛ تحقیقات نشان داده است که ذرات کوچک و متراکم LDL بیشتر با آترواسکلروز یا رسوبات چربی که در عروق ایجاد می‌شود، مرتبط است.

منبع: فارس

کد خبر 518938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.