اختصاص بودجه به طرح‌های ساخت خوابگاه‌های متاهلی

وزیر علوم گفت: بحث جمعیت یکی از برنامه‌های بنده در دولت سیزدهم است و با توجه به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در سن مناسب باروری هستند، بنابراین سعی خواهیم کرد تا با هماهنگی‌های لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه خاصی را به دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهیم.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی گل درباره بازگشایی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی که آن‌ها بگیرند را اجرایی خواهیم کرد، اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

وی افزود: بحث جمعیت یکی از برنامه‌های بنده در دولت سیزدهم است و با توجه به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در سن مناسب باروری هستند، بنابراین سعی خواهیم کرد تا با هماهنگی‌های لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه خاصی را به دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهیم، البته تحقق این موضوع لازمه هماهنگی و همکاری‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس شورای اسلامی است که مقدمات کار را در این زمینه هماهنگ کرده‌ایم.

زلفی گل تصریح کرد: در خصوص مسائل علمی عمده‌ترین کارهایی که در دستور برنامه‌های ما قرار دارند هدفمند کردن آموزش در پژوهش است و تلاش خواهیم کرد با سیاست گذاری مناسب راهکارهایی را پیش بینی کنیم تا بخش قابل توجهی از رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد در راستای نیازهای جامعه تألیف شوند و نظام سنجشی و انگیزشی مناسبی را در این خصوص طراحی کرده ایم و سعی خواهیم کرد تا با کار کارشناسی بیشتر بستر مناسبی را برای اجرایی شدن آن فراهم کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در زمینه تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی راهکارهای مناسبی را هم طراحی کرده ایم، تلاش خواهیم کرد با ایجاد ردیف‌های خاص در بودجه سال ۱۴۰۱ از پتانسیل موجود دانشمندان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری استفاده کنیم تا مرجعیت دانشمندان و گروه‌های دانشجویی را در سطح جهانی مرجع کنیم و ارتقا دهیم.

زلفی گل گفت: بحث بعدی دیپلماسی علمی است که برنامه خاصی برای آن هم برای دیپلماسی با کشورهای پیشرفته و هم برای کشورهای خودمان داریم. انشاالله برنامه‌های خاص نظام‌های سنجشی و انگیزشی برای تحقق این موضوع را طراحی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شعار ما این است که حداقل هر عضو هیئت علمی ما با یک گروه تحقیقاتی خارج از کشور برای کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان ارتباط و مشارکت علمی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 518846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.