تهیه لوازم رایگان مدرسه برای دانش‌آموزان محروم جمهوری چک

شهرداری پلزن جمهوری چک برای حمایت از دانش‌آموزان محروم، طرح تهیه لوازم مورد نیاز مدرسه را برای دهمین سال پیاپی اجرا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فصل "بازگشت به مدرسه" برای بسیاری از کودکان در سراسر جهان هیجان‌انگیز است. قبل از آغاز اولین روز مدرسه، خانواده‌ها به همراه فرزندانشان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند تا وسایل جدید مدرسه نظیر کوله پشتی، لوازم‌التحریر و لباس مدرسه را تهیه کرده و کودکانشان را برای سال تحصیلی آماده کنند هرچند برای بعضی دانش‌آموزان این هیجان تبدیل به دلهره و استرس می‌شود زیرا بضاعت مالی برای خرید لوازم مدرسه را ندارند.

شهرداری " پلزن" با درک شرایط ۱۵۰ خانواده کم‌درآمد، وسایل مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی که از امروز _ اول سپتامبر_ آغاز شده است، تهیه و آن‌ها را در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار داده است.

سازمان خدمات اجتماعی شهرداری شهر پلزن چک ۲۷۰ هزار کرون چک (۱۰، ۵۵۷ یورو) برای خرید کوله پشتی، ظرف نهار، مداد، آبرنگ و نوت بوک هزینه کرده و این اقلام را با آغاز سال تحصیلی بین صدها کودک نیازمند وسایل مدرسه توزیع کرده است. هزینه تمام این تجهیزات معمولاً ۳۰۰۰ کرون (۱۱۷ یورو) برآورد شده است مبلغی که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه با توجه به بحران COVID ۱۹ نمی‌توانند از عهده آن برآیند.

" الیشکا بارتاکوا"، معاون شهردار در مورد نیاز به حمایت از کودکان خردسال، خاطرنشان کرد: "ما می‌خواهیم برای کودکان خانواده‌های محروم، تجهیزات با کیفیتی مشابه سایر همسالان‌شان تهیه کنیم. با حمایت شهرداری جای هیچ خجالتی برای دانش‌آموزان قشر ضعیف باقی نمی‌ماند. "

به عبارت دیگر، این ابتکار که ۱۰ سال از اجرای آن می‌گذرد نه تنها به حمایت از خانواده‌های محروم کمک می‌کند بلکه این اطمینان خاطر را به وجود می‌آورد که دانش آموزان به دلیل وضعیت مالی مورد آزار و اذیت و تبعیض سایر همکلاسی‌های خود قرار نگیرند. در حالی که شهرداری پلزن عمدتاً وسایل مورد نیاز دانش آموزان کلاس اول را تهیه می‌کند والدین دانش آموزان کلاس‌های بالاتر نیز می‌توانند درخواست کمک کنند به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند مجموعه اشکال هندسی، قطب نما، ماشین حساب و سایر وسایلی را که دانش آموزان قبلاً به آنها نیاز نداشتند درخواست کنند.

کد خبر 518740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.