طالبان می‌تواند بیرون از پنجشیر محور مقاومت افغانستان را از بین ببرد

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: خروج محور مقاومت مردمی افغانستان از پنجشیر و شروع عملیات‌های نظامی علیه طالبان بعید به نظر می‌رسد زیرا طالبان در بیرون از پنجشیر می‌تواند این محور مقاومت را از بین ببرد.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت فعلی افغانستان و تاثیر حضور جبهه ملی مقاومت این کشور در دره پنجشیر اظهار کرد: تنگه پنجشیر از صدها دره و تنگه تشکیل شده و برای نیروهای غیر بومی و خارجی غیر قابل نفوذ است و در گذشته نیز نیروهای ارتش روسیه با مجهزترین سلاح‌های جنگی خود نتوانستند بر آن مسلط شوند.

وی افزود: تشکیل محور مقاومت از نیروهای شمالی و ناسیونالیسم‌های مخالف طالبان از قوم پشتون می‌تواند چالش‌های متعددی را برای طالبان و امارت اسلامی ایجاد کنند اما خروج این محور مقاومت مردمی از پنجشیر و شروع عملیات‌های نظامی علیه طالبان بعید به نظر می‌رسد زیرا طالبان در بیرون از پنجشیر می‌تواند این محور مقاومت را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل افغانستان ادامه داد: تهدیدات اخیر طالبان مبنی بر حمله به پنجشیر نوعی بلوف است زیرا به خوبی می‌داند که در پنج شیر مغلوب احمد مسعود خواهد شد بنابراین به نظر می‌رسد تلاش‌های احمد مسعود و امرالله صالح می‌تواند تنها در حد اعمال فشار بر طالبان و گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات مفید باشد.

ملازهی خاطرنشان کرد: خروج احمد مسعود و محور مقاومت شمالی از پنجشیر بعید به نظر می‌رسد زیرا احمد مسعود بیرون از پنجشیر آسیب‌پذیر است.

کد خبر 518671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندارم IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    انشاالله که پنجشیری ها بزنن دهن این طالبانیا رو نفله کنن