آغاز محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه در فرانسه

مدیران پاریس پایتخت فرانسه از دیروز، سی‌ام ماه اوت ۲۰۲۱ طرح محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه در شهر را اجرایی کردند که بر اساس آن قرار است خودروها تنها با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت در داخل شهر تردد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدام جدید مدیران پاریس برای محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه به منظور کاهش ترافیک خودرو، به حداقل رساندن سوانح خیابانی و حذف نسبی آلودگی صوتی از خیابان‌های سراسر پایتخت فرانسه اعمال شده است. رانندگان موظف هستند در تمام مسیرهای عبور و مرور شهر غیر از کمربندی، بلوار boulevards des Maréchaux و چند خیابان مشخص دیگر، از این قانون پیروی کنند در غیر این صورت با برخورد جدی پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه خواهند شد البته پیش از این نیز قانون محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت در بسیاری از خیابان‌های شهر اعمال شده بود بنابراین ترویج آن به سایر معابر شهری دور از انتظار نبود.

در راستای اعمال قانون محدودیت سرعت تردد ۳۰ کیلومتر بر ساعت در سراسر پاریس، مقامات شهری به مدت بیش از یک ماه به بحث و گفتگو پرداختند و با نظرسنجی از تعداد پنج هزار و ۷۳۶ نفر از ساکنان شهر به این نتیجه رسیدند که اعمال قانون جدید مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان خواهد داشت. مردم پایتخت فرانسه به زودی شرایطی ایمن‌تر و آرام‌تر را در تمام خیابان‌های خود تجربه خواهند کرد ضمن این که گسترش پیاده‌راه‌ها نیز رفت و آمد را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

در نظرسنجی ارائه شده، ۵۹ درصد مردم خواهان کاهش سرعت خودروها بودند این در حالی اتفاق افتاد که ساکنان بعضی از مناطق، مخالفت اکید خود با قانون جدید را اعلام کرده بودند. در هر حال مدیران شهر چنین ارزیابی کرده‌اند که پس از اعمال قانون محدودیت سرعت خودروها، تصادفات جاده‌ای تا ۲۵ درصد و مرگ‌های ناشی از آن تا ۴۰ درصد کاهش یابد علاوه بر این عبور و مرور وسایل حمل و نقل موتوری به کاهش آلودگی صوتی در سراسر شهر منجر خواهد شد که این امر به سهم خود در بهبود کیفیت زندگی شهروندان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

آغاز محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه در فرانسه

کد خبر 518519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.