انتخاب شهردار شیراز در هاله‌ای از ابهام

شنیده‌ها حاکی است که سید احسان اصنافی شهردار منتخب شهر شیراز توسط وزارت کشور تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فاصله چند روز پس از انتخاب سید احسان اصنافی به عنوان شهردار کلانشهر شیراز، روز گذشته نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خبر از تأیید نشدن این انتخاب می‌داد.

در این نامه که بدون سربرگ و امضا منتشر شده، آمده است:

"شرایط و سوابق مدیریتی مشارالیه با شرایط ردیف ۶ ماده ۳ آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵/۰۹/۱۳۹۷ هیئت وزیران، مبنی بر دارا بودن ۹ سابقه مدیریت ارشد برای تصدی سمت شهردار شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر مطابقت ندارد.

لذا به منظور جلوگیری از هر گونه وقفه در مدیریت شهری و خدمات رسانی به مردم، وفق تبصره سه عددی ذیل ماده ۸۰ قانون فوق‌الذکر ضروری است در اسرع وقت نسبت به انتخاب فرد واجد شرایط اقدام و از نتیجه وزارت کشور را مطلع کنند."

این نامه در حالی منتشر شده که علی اکبر سلطانی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز آن را تکذیب کرده و افزود: ما مکاتبه‌ای در این خصوص با استانداری و وزارت کشور نداشته‌ایم.

سلطانی اظهار کرد: مدارک شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شده است و در صورت تأیید یا رد صلاحیت توسط مراجع ذی‌ربط، اخبار موثق را به اطلاع مخاطبین می‌رسانیم.

مهدی طاهری رئیس شورا در پاسخ به سؤال خبرنگار ایمنا، با موضوع تأیید نشدن انتخاب اصنافی به عنوان شهردار شیراز گفت: سندی به دست ما نرسیده و ما نیز همچون شما این موضوع را شنیده‌ایم و در حال پیگیری و رایزنی از وزارت کشور هستیم.

به گزارش ایمنا، انتخاب اصنافی از همان ابتدا با واکنش زیادی همراه بود که اغلب مخالفت‌ها به دلیل نداشتن شرایط کافی احراز این سمت بود.

کد خبر 518303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.