مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سامسونگ و شیائومی در تولید گوشی‌های میان رده در بازار جهانی موبایل انقلاب بزرگی ایجاد کرده‌اند و در این زمینه رقیب یک دیگر هستند. هرسال تلاش خود را برای تولید گوشی‌هایی با امکاناتی نزدیک به پرچمدارن و قیمتی بسیار پایین‌تر می‌کنند . در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi 9T با گوشی سامسونگ Galaxy A21s پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi 9T و Galaxy A21s از نظر دوربین

Galaxy A21s

Xiaomi Redmi 9T

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

Galaxy A21s مجهز به دوربین چهارگانه است؛ این لنزها عبارتند از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید هشت مگاپیکسل، ماکرو و تشخیص عمق دو مگاپیکسل؛ همچنین یک فلاش LED نیز در کنار آنها حضور پیدا کرده تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود.

لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL GM2 ساخت سامسونگ با اندازه ۰.۸ میکرومتری و دریچه دیافراگم f/2.0 و فیلتر رنگی کواد بایر است؛ به این معنا که تصاویری که گرفته شده ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود، اما یک گزینه عکسبرداری ۴۸ مگاپیکسلی نیز در دسترس قرار دارد.

خوشبختانه این سنسور از تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی ISOCELL که توسط سامسونگ تولید شده با دریچه دیافراگم آن f/2.2 بوده و فوکوس در آن ثابت است.

لنز ماکرو دو مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت چهار سانتی‌متری و لنز تشخیص عمق دو مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 هم دیگر لنزهای حاضر در Galaxy A21s است. Galaxy A21s مجهز به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی ۱.۱۲ میکرومتری با دریچه دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

در مقابل Redmi 9T دارای لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و اندازه سنسور ۱/۲.۰ اینچ و دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسل با دیافراگم F/2.2 و اندازه سنسور ۱/۴.۰ اینچ با زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است. دو دوربین دو مگاپیکسل دیگر نیز وجود دارد که فقط یکی از آنها قابل استفاده است. یکی از آنها دوربین ماکرو و دومی سنسور عمق برای سنجش عمق در عکسبرداری است. در قسمت جلو نمایشگر از یک سنسور هشت مگاپیکسل با دیافراگم F/2.1 و اندازه ۱/۴.۰ اینچ استفاده شده است.

مقایسه Redmi 9T و Galaxy A21s از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A21s

Xiaomi Redmi 9T

چیپست

Exynos 850

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 GPU

Adreno 610 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۳۲/۲، ۳۲/۳، ۶۴/۳، ۶۴/۴، ۶۴/۶، ۱۲۸/۳، ۱۲۸/۴و ۱۲۸/۶

۶۴/۴ و ۱۲۸/۴

از نظر سخت افزاری Galaxy A21s از تراشه Exynos 850 سامسونگ بهره می‌برد و دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A55 2.0GHz است. بزرگترین مسئله Galaxy A21 پردازنده ضعیف است؛ در حالی که امروزه یک پردازنده هشت هسته‌ای استاندارد است، رقبا حداقل دو هسته قدرتمند مانند Cortex-A75 را ارائه می‌دهند.

ضعیف بودن پردازنده دستگاه باعث شده عملکرد رابط کاربری آزار دهنده باشد و هنگام استفاده همزمان از چندین برنامه گوشی مقداری کند خواهد شد. Galaxy A21s دارای حافظه رم در نسخه دو، سه، چهار و شش گیگابایتی و حافظه داخلی در نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی است که از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به ۵۱.۶ گیگابایت آن کاربر دسترسی خواهد داشت و علاوه بر این یک اسلات مموری کارت microSD وجود دارد تا در صورت نیاز، ظرفیت حافظه را ارتقا دهید.

این دستگاه همچنین دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با رم چهار، سه و شش است. همچنین از نظر نرم افزاری Galaxy A21s از اندروید نسخه ۱۰ پشتیبانی می‌کند. Galaxy A21s از رابط کاربری One UI 2.0 استفاده می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi 9T دارای تراشه Snapdragon 662 است و مبتنی بر معماری ۱۱ نانومتری ساخته شده است. پردازنده این گوشی هشت هسته‌ای است و به دو خوشه چهارهسته‌ای تقسیم شده است؛ چهار هسته Kryo 260 Gold با حداکثر توان دو گیگاهرتز برای کارهای سنگین و چهار هسته Kryo 260 Silver با حداکثر توان ۱.۸ گیگاهرتز برای کارهای روزمره و عادی این تراشه را تشکیل داده‌اند.

پردازنده گرافیکی این مجموعه Adreno 610 است. شیائومی Redmi 9T در سه نسخه به بازار عرضه شده نسخه پایه چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد که با استفاده از کارت حافظه جانبی می‌توان حافظه را افزایش داد؛ نسخه‌های بعدی چهار و شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

مدل ۶۴ گیگابایتی این دستگاه از تراشه UFS 2.1 و مدل ۱۲۸ گیگابایتی تراشه UFS 2.2 استفاده می‌کند. در نتیجه سرعت نقل و انتقال و هم‌چنین خواندن اطلاعات در مدل ۱۲۸ گیگابایتی بیشتر است و می‌تواند برنامه‌ها را با سرعت بالاتری باز کند. همچنین از نظر نرم افزاری نیز Redmi 9T همانند Galaxy A21s از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و دارای رابطه کاربری MIUI 12 است.

مقایسه Redmi 9T و Galaxy A21s از نظر صفحه نمایش

Galaxy A21s

Xiaomi Redmi 9T

نوع نمایشگر

PLS TFT

IPS

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۶۰۰ × ۷۲۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۲۷۰ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

از نظر صفحه نمایش Galaxy A21s از نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS TFT با گوشی‌های گرد و رزولوشن 720p و نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد که به یک نقطه سیاه رنگ حاوی دوربین سلفی در گوشه بالا سمت چپ مزین شده است.

رزولوشن این صفحه نمایش ۱۶۰۰ × ۷۲۰ و تراکم پیکسلی آن ۲۷۰ است. این صفحه نمایش در مجموع وضوح زیادی ندارد و در زیر نور خورشید تماشای محتوای آن کار نسبتاً سختی است. با این وجود، برای یک موبایل مقرون به صرفه، وضوح 720p قابل قبول بوده و همسو با سایر رقبای گلکسی A21s است. نهایت روشنایی این صفحه نمایش در حالت دستی و اتوماتیک به ترتیب ۴۰۸ و ۴۹۱ خواهد بود. سطوح مشکی صفحه نمایش معمولی است؛ بنابراین این پنل دارای نسبت کنتراست قابل قبول ۱۳۰۰:۱ است.

با توجه به اینکه هیچ گزینه تولید رنگی در گلکسی A21s حضور ندارد و نمی‌توان کنتراست را تنظیم کرد، گاموت رنگ به طور پیش‌فرض RGB خواهد بود. به صورت میانگین، تفاوت رنگی ۶.۸ و نهایتاً ۱۰.۵ است. هنگام پخش محتواهای خاکستری و سفید، یک هاله آبی رنگ روی نمایشگر به چشم می‌خورد و سایر رنگ‌ها هم ظاهر بی‌روحی به خود می‌گیرند و کشیده به نظر می‌آیند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi 9T مجهز به یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD است. نمایشگر Redmi 9T دقیقاً مشابه Poco M3 است. Redmi 9T یکی از معدود گوشی‌های اقتصادی است که با وضوح 1080p عرضه شده است. در واقع وضوح دقیق این گوشی ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل است و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد.

شیائومی برای حفاظت از این صفحه نمایش از لایه محافظ گوریلا گلس سه استفاده کرده است. یک بریدگی شبیه قطره آب بر روی صفحه نمایش وجود دارد که برای دوربین سلفی استفاده شده است. به علاوه صفحه‌نمایش Redmi 9T در نمایش رنگ‌ها عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت است.

مقایسه Redmi 9T و Galaxy A21s از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A21s

Xiaomi Redmi 9T

ابعاد

163.7x75.3x8.9 میلی‌متر

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

وزن

۱۹۲ گرم

۱۹۸ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

سامسونگ در طراحی قاب Galaxy A21s نیز از پلاستیک استفاده کرده است و ظاهری خمیده دارد. اسپیکر این گوشی از نظر کیفیت و بلندی صدا در رده متوسط قرار می‌گیرد؛ اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم اسپیکر گلکسی A21s هیچ تفاوتی در صدای فیلم، بازی‌های ویدئویی و حتی آهنگ ایجاد نمی‌کند و تمامی صداها مشابه یکدیگر است.

پنل پشتی که از پلاستیک ساخته شده است، دارای چند لایه مختلف رنگ است و همه چیز براق به نظر می‌رسد؛ این براقی تا زمانی است که با اثر انگشت و لکه پوشیده نشود. یک شیب لطیف آبی، بنفش و سبز (بسته به نور منعکس شده و محیط اطراف) وجود دارد. همچنین سامسونگ برای Galaxy A21s از یک سنسور اثر انگشت قدرتمند و سریع استفاده کرده است که به راحتی با کوچک‌ترین تماس می‌تواند قفل گوشی را باز کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi 9T به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده است بجز پنل جلویی که با فناوری گوریلا گلس سه ساخت کورنینگ محافظت شده است. در طراحی پشت تلفن از یک الگوی متحدالمرکز استفاده شده است که چشم را به سمت ماژول دوربین سوق می‌دهد.

استفاده از پلاستیک به طبع بهتر از شیشه است چراکه علاوه بر لغزندگی کمی که دارد از لک شدن و جا ماندن اثرانگشت نیز جلوگیری می‌کند. در در طراحی شیائومی Redmi 9T قابلیت پوشش ضد آب و شیار سیم کارت در نظر گرفته شده است.

شیار سیم کارت در کنار گوشی به سه اسلاید تقسیم شده است که دو قسمت آن مربوط به دو سیم کارت نانو و یک قسمت دیگر نیز مربوط به کارت حافظه MicroSD است . پوشش ضد آب به معنای ، ضد آب بودن کامل دستگاه نیست و صرفاً در برابر قطرات باران و پاشش آب مقاومت دارد.

مقایسه Redmi 9T و Galaxy A21s از نظر باتری

Galaxy A21s

Xiaomi Redmi 9T

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

شش هزار میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۸ وات

شیائومی Redmi 9T از باتری با ظرفیت شش هزار میلی‌آمپری بهره برده است. باتری در Redmi 9T خیلی خوب عمل می‌کند و می‌تواند به‌راحتی یک روز و نیم را دوام بیاورد و اگر استفاده سنگین داشته باشید یک روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورد. همچنین Redmi 9T از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و البته آداپتوری که داخل جعبه قرار گرفته از شارژ ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ Galaxy A21s دارای باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی Li-Po بهره می‌برد، همچنین از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه، سرعت شارژ آن آنقدر سریع نیست و در حدود ۳۰ دقیقه تقریباً ۲۶ درصد از باتری شارژ خواهد شد. این میزان از باتری برای تماشای فیلم، بازی کردن و استفاده روزانه مناسب است و می‌توان با هربار شارژ، تا ۲۴ ساعت از آن استفاده کرد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 9T و سامسونگ Galaxy A21s+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi 9T و Galaxy A21s

تا اینجا به مقایسه Redmi 9T با Galaxy A21s از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. هردوی این گوشی‌ها از خیلی جهات به یک دیگر شبیه هستند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که در هر بخش به آن‌ها اشاره کردیم. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 518229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    15 6
    ممنون از اطلاعات