نبود تخت خالی برای بستری بیماران کرونایی/شرایط ‌خطرناکی را طی ‌می‌کنیم

رئیس بیمارستان امین اصفهان، گفت: از هفته‌های ‌گذشته برای بیماران کرونایی ‌و غیرکرونایی ‌که نیاز به خدمات اورژانس داشتند هیچ تخت خالی وجود ندارد و بستری کردن بیماران در بیمارستان‌ها بسیار سخت شده است.

حمید مللی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار مبتلایان به کرونا دلتا و نبود تخت خالی در بیمارستان امین اصفهان، اظهار کرد: قریب دو و نیم ماه است که درگیر این پیک از کرونا هستیم و از هفته‌های گذشته تقریباً در استان برای بیماران کرونایی و غیرکرونایی که نیاز به خدمات اورژانس دارند هیچ تخت خالی وجود ندارد و بستری کردن بیماران در بیمارستان بسیار سخت شده است.

بحران روحی و خستگی کاری کادر درمان

وی گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه است که کادر درمان درگیر ویروس کرونا هستند و از هیچ مرخصی نتوانستند استفاده کنند و شبانه‌روز خود را برای این کار گذاشتند، دچار بحران شدید روحی و خستگی مفرط کاری شده‌اند که این اتفاق ممکن است بر عملکرد آنها تأثیر منفی بگذارد.

رئیس بیمارستان امین اصفهان، تصریح کرد: با توجه به اعلام آمار بالای مبتلایان به کرونا دلتا در بیمارستان‌ها، متأسفانه موردی که در این روزهای سخت کرونایی در بین شهروندان و در سطح استان اصفهان شاهد هستیم نبود رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همشهریان است.

مللی، خاطرنشان کرد: اگر شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، همین نبود رعایت‌ها و مشارکت‌های آنها باعث می‌شود که دچار پیک بحران و شرایط ناگوارتری شویم که آمار مرگ و میرها هم افزایش یابد.

وی در خصوص وضعیت بحرانی در استان اصفهان، مبتلایان کرونا دلتا اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خطرناک را سپری می‌کنیم، ضروری است شهروندان نسبت به این مسئله توجه زیادی داشته باشند.

لزوم توجه زیاد مادران باردار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس بیمارستان امین اصفهان، گفت: اصلی‌ترین مشکل در بیمارستان امین این است که با وجود اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی و استفاده از حداکثر ظرفیت بیمارستان، باز هم مراجعه کنندگان بسیاری در انتظار تخت بستری قرار دارند.

مللی، افزود: از سوی دیگر کادر درمانی هم با وجود تلاش‌هایی که برای تامین آسایش آنها انجام شده و با توجه به شرایط بسیار سخت روزهای کرونایی کاملاً مستهلک شدند و آسیب‌های جدی روحی و روانی آنها را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مادران بارداری داریم که به شدت درگیر این ویروس شدند و مادران باردار دیگری که در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، توجه به پروتکل‌ها برای آنها بسیار حساس و ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 517197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.