آتش به جان تالاب انزلی افتاد/ ادامه تلاش برای مهار حریق

سرپرست اداره محیط زیست بندر انزلی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در نیزارهای تالاب، گفت: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سید فرشید فلاح با اشاره به وقوع آتش سوزی در نیزارهای تالاب انزلی، اظهار کرد: ساعت ۱۴ بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در حال گشت زنی متوجه آتش سوزی نیزارهای تالاب در محدوده روستای شانگهای پرده شدیم.

وی افزود: بلافاصله با اطلاع رسانی به اداره کل محیط زیست استان، همکاری و هماهنگی با رؤسای شهرستان‌های حوزه تالاب و یگان‌ها این شهرستان توسط محیط بانان آموزش دیده و هماهنگی با یگان هوابرد یک فروند هلیکوپتر در حالت آماده باش قرار گرفت. مأموران آتش نشانی با هفت خودرو و حدود ۳۰ نیرو بلافاصله به محل اعزام و از همان دقایق اولیه نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

سرپرست اداره محیط زیست بندر انزلی با تشکر از کمک مردم محلی در کمک به اطفای حریق، ادامه داد: جهت وزش باد و دمای بالای هوا و همچنین خشک بودن نیزارها باعث شد آتش در زمان کوتاهی گسترش یابد.

وی اضافه کرد: باتلاقی بودن نیزارها باعث سخت و طولانی‌تر شدن زمان عملیات اطفای حریق شده و آتش نشانان همچنان در حال انجام عملیات هستند.

فلاح با بیان اینکه فرضیه عمدی بودن آتش سوزی برای خشک کردن و تصرف تالاب دور از ذهن نیست، تاکید کرد: تا کنون حدود پنج هکتار از نیزارهای تالاب در آتش سوخته و تنها نگرانی ما تغییر جهت باد است که باعث می‌شود جهت آتش به سمت منطقه مسکونی تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه این بخش از تالاب در مرز اکولوژیک و حد بستر تالاب قرار دارد، گفت: یگان‌های حفاظت محیط زیست انزلی، ماسال و رشت به کمک آتش نشانان آمده و تلاش‌ها برای مهار سریع آتش ادامه دارد.

منبع: مهر

کد خبر 517126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.