راز قتل مرد جوان در زمین فوتبال

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با ۹۰ فقره سرقت، به دام افتادن قاتل جوان، کشف یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان، بازداشت ۹ شرور شمشیر به دست، خودکشی نوجوان شیرازی پس از قتل و راز قتل مرد جوان در زمین فوتبال را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از رانندگان خودروهای سواری در خصوص موبایل قاپی دو موتورسوار، مشخص شد، شاکی مشغول مکالمه تلفنی بوده که سارقان موبایل وی را قاپیده و در هنگام فرار با خودروی شاکی تصادف کرده‌اند و در نهایت پلاک موتورسیکلت سارقان در محل صحنه جرم جا مانده است.

سعید دالوند اظهار کرد: با شناسایی مالک موتورسیکلت، متهم با دستور قضائی دستگیر ولی وی اظهار کرد، سابقاً موتورسیکلتش توسط سارق یا سارقان سرقت شده است.

وی با بیان اینکه متهم در پی‌جویی‌های قضائی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت بعد از اطلاع از جا ماندن پلاک انتظامی موتور سیکلتش برای فرار از قانون اعلام سرقت کرده است، افزود: وی به ۹۰ فقره موبایل قاپی با همکاری همدستش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های پلیس به دست آمد متهم متواری نیز هنگام سرقت تلفن همراه توسط مأموران کلانتری دستگیر و اکنون در بازداشت است. تاکنون بیش از ۸۰ تن از مال‌باختگان شناسایی و هر دو سارق با دستور قضائی روانه زندان شده‌اند.

به دام افتادن قاتل جوان

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: قاتل جوان که فردی ۳۷ ساله را با ضربه چاقو در این شهر به قتل رسانده بود دستگیر شد.

علی کریمی اظهار کرد: یک مورد چاقو خوردگی در یکی از محله‌های شاهرود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که نیروهای کلانتری ۱۱ آزادی با کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند.

وی گفت: در این موضوع فردی ۳۷ ساله توسط فردی ناشناس با ضربات چاقو از پای درآمده بود و با توجه به انتقال نیافتن وی به مراکز درمانی و خونریزی داخلی فوت کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعزام کارآگاهان پلیس آگاهی، افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فردی معتاد اهل و ساکن یکی از استان‌های شمالی برای اسکان شبانه به یک خانه کارگری مراجعه کرده است.

وی تاکید کرد: مقتول از ورود وی به منزل با توجه به حضور خانواده‌اش جلوگیری کرده است، پس از مشاجره لفظی فرد ضارب با یک قبضه چاقو ضربه‌ای را به پهلوی مقتول وارد کرده و از محل متواری می‌شود و اعتیاد یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در وقوع این جنایت خونین است.

کریمی با اشاره به انجام تحقیقات گسترده برای شناسایی قاتل، گفت: با توجه به مجهول المکان بودن قاتل با کسب مشخصات ظاهری چندین محل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: قاتل پیش از حضور در صحنه قتل، به منزل کارگری دیگری مراجعه کرده بود که توسط یکی از افراد حاضر به صورت نسبی مورد شناسایی قرار گرفت و اقدام‌های گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی در راستای شناسایی و دستگیری قاتل متواری آغاز شد و قاتل ۳۰ ساله در خروجی شهر زمانی که قصد عزیمت به استان گلستان را داشت دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

کشف یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری شبانه تکاوران انتظامی استان با قاچاقچیان و اعضای یک باند مسلح مواد مخدر خبر داد و گفت: در این عملیات سه سوداگر مرگ دستگیر و نزدیک به یک تن مواد افیونی کشف شد.

احمد طاهری اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های خاش و سیب سوران با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان از جا به جایی محموله بزرگ مواد افیونی بوسیله اعضای یک باند حرفه‌ای به حوزه استحفاظی این دو شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های خاش و سیب سوران با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، شب گذشته سه دستگاه خودروی ۴۰۵ و یک دستگاه سواری پراید متعلق به اعضای این باند را هنگام تردد در محور سراوان به خاش شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که با ورود به منطقه کمین خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران انتظامی قصد فرار از محل را داشتند.

وی اضافه کرد: در این درگیری مسلحانه بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیدند با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران سه نفر از آنان دستگیر شدند.

بازداشت ۹ شرور شمشیر به دست

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ۹ فرد شرور که نیمه‌های شب گذشته با عربده کشی و درگیری امنیت یکی از مناطق شهر بهارستان را بهم ریخته بودند در عملیات ضربتی مأموران دستگیر شدند.

حمید رضا اکبری اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه عده‌ای افراد شرور با عربده کشی و ایجاد درگیری در یکی از مناطق شهر بهارستان نظم و امنیت عمومی را بهم ریخته و باعث رعب و وحشت در بین مردم شده بودند موضوع با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از دریافت اطلاعات لازم از شاهدان عینی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات هوشمندانه خود موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این افراد شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی تمامی این افراد را که اقدام به شرب خمر کرده و با عربده‌کشی و درگیری و ایراد ضرب و جرح در قهوه خانه‌ای در شهر بهارستان امنیت این منطقه را مختل و باعث رعب و وحشت در بین مردم شده بودند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی از کشف ۱۰ تیغه شمشیر و قمه از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی استان با هرکسی که بخواهد امنیت و آسایش مردم را سلب کند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

خودکشی نوجوان شیرازی پس از قتل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: نوجوانی ۱۶ ساله به دلیل اختلاف با برادرش در شهرک "رکن‌آباد" شیراز وی را مجروح و سپس به زندگی خود و زن برادرش پایان داد.

کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در شهرک "رکن‌آباد" شیراز، بلافاصله مأموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی اولیه و تحقیق از اهالی محل مطلع شدند که نوجوانی ۱۶ ساله به دلیل اختلاف با برادرش او را با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی مجروح و سپس به سمت زن برادرش شلیک و وی را به قتل رسانده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس خاطر نشان کرد: قاتل ۱۶ ساله که عرصه را بر خود تنگ دیده بود با همان اسلحه یک تیر به سرش شلیک و به زندگی خود نیز پایان داده است.

راز قتل مرد جوان در زمین فوتبال

در یک دورهمی پسری جوان دوستش را به قتل رساند و چند روز قبل حکم قصاص او صادر شد. دادگاه کیفری پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که پسر جوان محکوم به قصاص است. این پرونده از تیر ۹۷ اتفاق افتاد و نهایتاً به قصاص این پسر جوان ختم شد.

رسیدگی به این پرونده از تیر سال ۹۷ با کشف جسد پتو پیچ شده پسر جوانی در حاشیه زمین فوتبالی در خیابان عارف تهران آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی صحنه و تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول با ضربات متعدد چاقو کشته شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول با یکی از دوستانش اختلاف قدیمی داشته است، بنابراین پلیس به سراغ وی رفت و او بازداشت شد. با شروع تحقیقات پسر جوان به قتل دوستش اعتراف کرد و پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری استان تهران رفت.

متهم گفت: چند ضرب چاقو به مقتول وارد کردم و وقتی فهمیدم فوت کرده از ترسم جنازه را پتو پیچ کردم و شبانه جنازه را به حوالی زمین فوتبال بردم و آنجا رها کردم.

اما پس از پایان محاکمه قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

کد خبر 517096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.