مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سامسونگ و شیائومی توانسته اند با تولید گوشی‌های میان رده با کیفیت همراه با قیمت مناسب تحولی بزرگ در بازار گوشی‌های موبایل ایجاد کنند. هر سال این شرکت‌ها تلاش می‌کنند گوشی‌هایی با کیفیتی نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار و با قیمتی مناسب را در اختیار کاربران قرار دهند که این امر باعث محبوبیت زیاد این دو شرکت در بازارهای جهانی شده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی POCO F3 با گوشی سامسونگ Galaxy A52 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A52 از نظر دوربین

Galaxy A52

Xiaomi POCO F3

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

پنل پشتی گوشی Galaxy A52 به چهار لنز دوربین مجهز شده است که دوربین اصلی آن از لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/۱.۸، دوربین دوم از لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/۲.۲، دوربین سوم از لنز پنج مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/۲.۴ و دوربین چهارم از لنز پنج مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/۲.۴ بهره می‌برد. دوربین گوشی Galaxy A52 توانایی فیلم برداری 4k و تصویربرداری HDR و Panorama را دارد.

Galaxy A52 دارای دوربین سلفی با سنسور عریض با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر و اندازه سنسور ۱/۲.۸ اینچ است. این دوربین قابلیت عکاسی HDR خودکار و فیلمبرداری با رزولوشن 4k و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

گوشی شیائومی POCO F3 از سه لنز دوربین بهره برده است که دوربین اصلی آن دارای لنز ۴۸ مگاپیکسلی Wide با دیافراگم f/۱.۸، دوربین دوم نیز مجهز به لنز هشت مگاپیکسلی Ultrawide با دیافراگم f/۲.۲ و همچنین دوربین سوم به لنز پنج مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/۲.۴ مجهز شده است.

دوربین گوشی POCO F3 نیز قابلیت فیلم برداری 4k و تصویربرداری پانوراما و HDR را دارا است. همچنین حسگر دوربین سلفی POCO F3 از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵، سایز سنسور ۱/۳.۴ اینچ است که قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۷۲۰ و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارا است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A52

Xiaomi POCO F3

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm SM820-AC Snapdragon 8705G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 650 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸و ۲۵۶/۸

گوشی Galaxy A52 برای پردازش اطلاعات از تراشه هشت نانومتری Snapdragon 750G استفاده می‌کند که این چیپست در ساختار خود به پردازنده هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 مجهز شده است. در بخش حافظه هم از رم هشت و شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی بهره برده است. همچنین Galaxy A52 برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

در مقابل، گوشی شیائومی POCO F3 از نظر سخت افزاری مجهز به تراشه هفت نانومتری اسنپدراگون 8705G است و در ساخت این تراشه از پردازنده Octa-Core با حداکثر فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز استفاده شده است؛ همچنین POCO F3 مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno ۶۵۰ است. حافظه رم به کار رفته در این گوشی میان رده همانند Galaxy A52 دارای ظرفیت هشت و شش گیگابایتی است و برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ بهره می‌برد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

شیائومی و سامسونگ هر کدام از رابط کاربری مخصوص به خود استفاده می‌کنند. رابط کاربری شیائومی برای این گوشی MIUI ۱۲ است و رابط کاربری که سامسونگ برای Galaxy A52 در نظر گرفته نسخه One UI 3 است. همچنین هر دو گوشی از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A52

Xiaomi POCO F3

نوع نمایشگر

Super AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

در بخش نمایشگر هر دو گوشی از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کنند. از نظر صفحه نمایش سامسونگ در Galaxy A52 از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED استفاده کرده، این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتاً ضخیمی که دارد، اما ۸۴ درصد پنل جلویی را می‌پوشاند.

این نمایشگر با تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نسبت ۲۰:۹، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند استفاده شده است. همچنین نرخ نوسازی Galaxy A52 نسبت به نسل قبلی خود ارتقا داشته است و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتزی بهره برده است که باعث شده گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اسکرول کردن در منوها بسیار لذت بخش باشد.

در مقابل شیائومی POCO F3 مجهز به یک نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچی که قابلیت پشتیبانی از +HDR10 و نرخ‌تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد و تراکم پیکسلی در هر اینچ آن ۳۹۵ است، همچنین نسبت این صفحه نمایش ۲۰:۹ بوده و میزان روشنایی آن به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد. همچنین نمایشگر POCO F3 از پوشش رنگی RGB از نوع DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند که به طبیعی شدن رنگ‌ها و پوشش رنگی در هر نقطه از صفحه کمک می‌کند. صفحه نمایش POCO F3 با کمک این فناوری‌ها ۱۵ درصد مصرف کمتری دارد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A52 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A52

Xiaomi POCO F3

ابعاد

۱۵۹.۹x۷۵.۱x۸.۴ میلی‌متر

۱۶3.۷x۷۶.۴x۷.۸ میلی‌متر

وزن

۱۸۹ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ و شیائومی دو رویکرد کاملاً متفاوت را در طراحی این دو گوشی پیش گرفته‌اند. جنس بدنه Galaxy A52 از پلاستیک است، اما نسبت به نسل قبلی در طراحی آن از پلاستیک مات استفاده شده که آن را بسیار جذاب‌تر کرده است و ظاهری مدرن به گوشی بخشیده است. به دلیل وجود بدنه مات، هیچ جای لک یا کثیفی بر روی بدنه این گوشی نمی‌ماند. در مقابل جنس بدنه POCO F3 از شیشه ساخته شده و طراحی براقی دارد. این طراحی باعث شده اثرانگشت و لکه‌ی زیادی به روی قاب پشتی گوشی جا بماند.

گوشی Galaxy A52 دارای وزن ۱۸۹ گرم و ابعاد ۱۵۹.۹x۷۵.۱x۸.۴ میلی متر است که یک اندازه استاندارد و مناسب برای گوشی هوشمند است، در مقابل POCO F3 دارای وزن ۱۹۶ گرم است که نسبت به گوشی‌های دیگر شیائومی وزن کمتری دارد و ابعاد آن ۱۶۳.۷x۷۶.۴x۷.۸ میلی متر است.

شیائومی POCO F3 از فناوری گوریلا گلس پنج برای محافظت از پنل پشتی و جلوی استفاده کرده است و همچنین برای POCO F3 گواهینامه IP53 پشتیبانی می‌کند که باعث شده تا این محصول در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان دهد. در مقابل Galaxy A52 دارای گوریلاگلس پنج است که باعث شده نمایشگر در برابر ضربه و خط و خش مقاومت‌تر باشد. و در نهایت Galaxy A52 نیز از گواهی IP67 به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب تا مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A52 از نظر باتری

Galaxy A52

Xiaomi POCO F3

ظرفیت

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۲۰ میلی آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

POCO F3 دارای یک باتری چهار هزار ۵۲۰ میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت این باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر از اکثر رقبا کمتر خواهد بود. POCO برای حفظ بدنه باریک مدل F3 پس از حذف جای کارت حافظه و جک هدفون، بخشی از ظرفیت باتری را نیز کم کرده است. با این وجود عملکرد باتری POCO F3 بسیار خوب است و در استفاده معمولی حدود یک روز و نیم به شارژر نیازی نخواهد داشت. همچنین مصرف باتری بسیار مناسب است و در طول بازی یا وبگردی، مقدار کمی از باتری مصرف خواهد شد. درون جعبه POCO F3 یک شارژر نسبتاً بزرگ ۳۳ واتی قرار دارد که در مدت ۵۵ دقیقه کل باتری را شارژ می‌کند.

در مقابل Galaxy A52 مجهز به باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. همراه گوشی درون جعبه یک شارژر ۱۵ واتی نیز قرار دارد در حالی که Galaxy A52 از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که برای داشتن آن باید به صورت جداگانه شارژر را خریداری کنید. باتری Galaxy A52 طول عمر بالایی دارد و مدت زیادی شارژ نگه می‌دارد. پس از اتمام شارژ می‌توانید با شارژر ۱۵ واتی ظرف مدت ۳۰ دقیقه، ۳۴ درصد شارژ شود و همچنین در مدت دو ساعت این باتری به طور کامل شارژ خواهد شد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO F3 و Galaxy A52

تا اینجا به مقایسه POCO F3 با Galaxy A52 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. از نظر طراحی این گوشی‌ها تفاوت‌های زیادی دارد و هر کدام متناسب با سلیقه خاصی است. Galaxy A52 با کیفیت ساخت خوب، طراحی متناسب، قدرت پردازنده نسبتاً بالا، دوربین و باتری قدرتمند میان رده خوبی برای استفاده معمولی است و در مقابل POCO F3 با طرحی شیشه‌ای منحصر به فرد، پردازشگر و باتری قدرتمند نیز میان رده بسیار مناسبی است، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 517044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.