با تارا، شاهین، تیبا، سمند و دنا نمی‌توان به تولید چهار میلیون خودرو در سال رسید

یک کارشناس بازار خودرو گفت: با تارا، شاهین، تیبا، سمند و دنا نمی‌توان به تولید چهار میلیون خودرو در سال رسید، وزیر پیشنهادی صمت گفته بود تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه دارد در هر سال سه میلیون خودرو تولید کرده و در هر سال یک میلیون خودرو نیز صادر شود، این برنامه‌ها خیال پردازی است.

بابک صدرایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تحولات سیاسی کشور نشان داده شاهد ادامه مذاکرات نخواهیم بود بنابراین بازار خودرو ایران که کاملاً از مسائل سیاسی تأثیر می‌گیرد به افزایش قیمت دلار از ۲۴ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان، واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

خودروهای تولید داخل از رده خارج بوده و بسیار قدیمی است

وی افزود: اکنون در بهترین شرایط با وجود تحریم‌ها، در کشور بیش از ۶۰۰ هزار خودرو نمی‌توان تولید کرد این در حالی است که خودروهای تولید داخل از رده خارج بوده و بسیار قدیمی است حتی بازار داخل نیز به سختی پذیرای این خودروها است بنابراین سخنانی که توسط وزیر پیشنهادی مبنی بر صادرات خودرو انجام شده عملی نیست.

بازاری برای خودروهای ایرانی وجود ندارد

این کارشناس بازار خودرو گفت: حتی کشورهای همسایه از جمله عراق نیز اکنون در حال سرمایه گذاری برای فعالیت برندهای بزرگ خودرو در کشورهای خود هستند بنابراین بازاری برای خودروهای ایرانی وجود ندارد، نمی‌توان تولید خودرو را به صورت دستوری افزایش داد زیرا زیر ساخت آن وجود ندارد.

صدرایی اضافه کرد: با تارا، شاهین، تیبا، سمند و دنا نمی‌توان به تولید چهار میلیون خودرو در سال رسید، وزیر پیشنهادی صمت گفته بود تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه دارد در هر سال سه میلیون خودرو تولید کرده و در هر سال یک میلیون خودرو نیز صادر شود، این برنامه‌ها خیال پردازی است.

به بهای آسیب زدن به محیط زیست خودرو تولید می‌کنیم

وی با بیان اینکه خودرو باید متناسب با نیاز حقیقی تولید شود، تصریح کرد: خودروهای تولیدی باید کیفیت لازم را داشته باشد این که گفته می‌شود در تولید خودرو به خودکفایی رسیده‌ایم شاید صحیح باشد اما تولید خودرو به بهای آسیب زدن به محیط زیست در حال انجام است.

این کارشناس خودرو خاطر نشان کرد: مصرف سوخت بالا خودروهای داخلی، هدر دادن بنزین، خرابی‌های پی در پی و تحمیل هزینه به مردم از جمله اشکالاتی است که خودروهای تولید داخل دارد.

کد خبر 516927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.