جلسات پنهانی قالیباف برای رأی نیاوردن برخی وزرا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادعای یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه محمد باقر قالیباف جلساتی تشکیل می‌دهد و در خصوص رای اعتماد یا عدم رای اعتماد «خط دهی» می‌کند، گفت: از جلساتی که می‌فرمایید خبر نداریم.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی نوبت صبح روز سه شنبه -دوم شهریورماه- و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس در تذکری گفت: بنده یک سال پیش تذکری دادم مبنی بر اینکه نمایندگان با هم عهد ببندند که در مجلس یازدهم نماینده‌تر وجود نداشته باشد و رویه رئیس گذشته تکرار نشود.

وی ادامه داد: رئیسی تعدادی از افرادی که برایش مورد وثوق بودند به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد یا نمایندگان به این افراد رأی اعتماد می‌دهند یا نمی‌دهند.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: چرا باید رئیس مجلس جلساتی را برگزار کند و افرادی را فرا بخواند و خط دهی کند که چه وزرایی رأی بیاورند و چه وزرایی رأی اعتماد نیاورند. همه ما می‌توانیم مخالف یا موافق وزرا باشیم، می‌توانیم نظرات خود را به صورت علنی بیان کنیم. اگر نمی‌خواهید این مواضع علنی بیان شود در جلسه غیرعلنی نمایندگان را نصیحت و استدلال کنید که به این چند نفر رأی ندهید.

احمدی بیغش تاکید: اینکه عده‌ای گلچین شوند و به آنها خط دهی کنند که این چند وزیر بیفتند و چند وزیر دیگر رأی بیاورند روا نیست. همه نمایندگان اهل فهم هستند و می‌دانند موافقت و مخالفت یعنی چه.

در ادامه نمایندگان با فریاد «دو دو» به این تذکر انتقاد کردند.

در این میان، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس با صدای بلند گفت: «الکی می‌گوید، دروغ می‌گوید.»

نیکزاد، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به امیرآبادی گفت: چه خبر است چرا عصبانی هستید؟

وی ادامه داد: آقای بیغش از جلساتی که شما می‌گوئید ما خبر نداریم. نمایندگان در بسیاری از جلسات دعوت می‌شوند اما مستقل هستند، فکر دارند، بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

نیکزاد ادامه داد: جلسات متعددی نیز برگزار می‌شود و این جلسات مانع [ابراز نظر نمایندگان] نیست.

بعد از اظهارات نیکزاد، امیرآبادی با عصبانیت به سمت جایگاه رفت و خطاب به وی گفت: «اظهارات بیغش را تأیید کردی.»

در ادامه نمایندگان اطراف امیرآبادی و نیکزاد جمع شدند و مجتبی ذوالنور نیز خطاب به نیکزاد اعتراض کرد.

منبع: مهر

کد خبر 516882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.