بازار ارز دیجیتال امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

انتظار یک رفتار نوسانی در بین محدوده ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار دلار را داریم، مقاومت روانی ۵۰ هزار دلار در روند بیت کوین تأثیر گذار بوده است، در صورتی که بتواند از این محدوده عبور کند تا سطح ۵۳ هزار دلار نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· بیت کوین ۴۹ هزار و ۶۸۷ دلار، کاهش ۱.۰۳ درصدی

· اتریوم سه هزار و ۳۳۷ دلار

· کاردانو دو دلار و ۹۱ سنت

· بایننس کوین ۴۹۸ دلار و ۹ سنت

· دوج کوین ۳۱ سنت

· ریپل یک دلار و ۲۵ سنت

· پولکادات ۲۷ دلار و ۶۰ سنت

· یونی سواپ ۲۸ دلار و ۹۴ سنت

· سولنا ۷۷ دلار و ۷۳ سنت

· ترا ۳۳ دلار و ۶۸ سنت

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین ۲ شهریور

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

انتظار یک رفتار نوسانی در بین محدوده ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار دلار را داریم، مقاومت روانی ۵۰ هزار دلار در روند بیت کوین تأثیر گذار بوده است، در صورتی که بتواند از این محدوده عبور کند تا سطح ۵۳ هزار دلار نیز خواهد رسید.

اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی

ادامه پرواز کاردانو به اوج‌های قیمتی جدید

کاردانو طی روزهای گذشته چندین بار رکوردشکنی کرده و اوج‌های قیمتی متفاوتی را به ثبت رسانده است. توکن بومی این بلاک چین اثبات سهام در تازه‌ترین پرواز بلند خود تا اوج ۲.۹۱ دلار بالا رفته است. روندی صعودی اخیر کاردانو را می‌توان به اجرای قراردادهای هوشمند در بستر این شبکه مرتبط دانست. کاردانو هم‌اینک رتبه سوم بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد و ارزش بازار آن بیش از ۸۹.۶ میلیارد دلار است.

سطح بالای پذیرش ارزهای دیجیتال در افغانستان، به‌رغم غلبه طالبان

همچنان که طالبان در حال تشکیل حکومت و نهادهای عمومی در افغانستان است، طرفداران ارزهای دیجیتال در این کشور ترجیح می‌دهند با احتیاط و به‌طور مخفیانه به فعالیت خود ادامه دهند. با این حال، بر اساس داده‌های شرکت چین‌الیسیس Chainalysis، شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال در افغانستان بالاتر از تمام کشورهای دیگر آسیای مرکزی است. کشور افغانستان با شاخص پذیرش ۰.۱۳، می‌تواند با کشورهای بزرگی مانند بریتانیا رقابت کند و ازنظر این شاخص، از تمام کشورهای اروپایی به‌جز اوکراین، بالاتر است.

شرکت فین‌تک کریپتویی ۱۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت بلاک چینی اکس‌رکس که در حوزه امور مالی کریپتو و فیات مشغول است، در دور تأمین سرمایه خود ۱۷ میلیون دلار جذب کرده است. اکس‌رکس اعلام کرد از این سرمایه برای اخذ مجوزهای بیشتر و ایجاد شراکت با نهادهای مالی و ارائه‌دهنده‌های کیف‌های دیجیتال استفاده خواهد کرد و بخشی از آن را برای گسترش پرتفوی پول فیات خود اختصاص می‌دهد. مأموریت این شرکت استفاده از فناوری بلاک چین برای رفع مشکل نقد شوندگی دلار در بازارهای نوظهور است. اکس‌رکس می‌خواهد ابزارهایی مالی را ایجاد کند و در اختیار کسب‌وکارهای کوچک قرار دهد تا آنها متحمل خسارت‌های کمتری در فارکس شوند و دسترسی مطمئن‌تری به دلار داشته باشند.

شیائومی در انتظار شفافیت مقررات ارزهای دیجیتال برای ورود به این حوزه

شیائومی، غول فناوری چین، اعلام کرد برای افزودن ارزهای دیجیتال به بخش خدماتی مالی خود همچنان آمادگی ندارد. مانو کومار جیان، نایب رئیس این شرکت، گفت وقتی که صحبت از ارزهای دیجیتال در میان باشد به شفافیت بیشتری در حوزه قانون‌گذاری احتیاج است. او خاطر نشان کرد: «برای مسائل مربوط به تنظیم مقررات بیشتر صبر می‌کنیم. البته حوزه ارزهای دیجیتال بسیار جالب توجه است و عملکرد خارق‌العاده‌ای هم از خود برجای گذاشته است. ولی می‌خواهیم درباره بخش تنظیم مقررات آن بیشتر اطلاعات کسب کنیم.» شیائومی قصد دارد قبل از ورود به این حوزه تمامی قوانین آن را بداند تا از رعایت کلیه آنها اطمینان حاصل کند.

پی‌پل ارائه خدمات ارز دیجیتال را در بریتانیا شروع می‌کند

شرکت خدمات پرداخت پی‌پل اعلام کرد مشتریان ساکن بریتانیا به زودی می‌توانند خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را برای نخستین بار از طریق وب‌سایت و برنامه موبایلی این شرکت تجربه کنند. پی‌پل در این اقدام دسترسی به بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را برای بریتانیایی‌ها مهیا کرده است. این نخستین فعالیت ارز دیجیتالی پی‌پل در خارج از مرزهای آمریکا محسوب می‌شود. یکی از مدیران ارشد این شرکت با اشاره به «دیجیتالی‌شدن پول» در دوران کرونا افزود هدف از این اقدام «کمک به مردم بریتانیا برای دسترسی به ارزهای دیجیتال است.»

افزایش قراردادهای باز آتی ارزهای دیجیتال به ۳۷ میلیارد دلار با پیشتازی اتریوم

هم‌زمان با رشد دوباره ارزهای دیجیتال پس از یک دوره ریزشی چندهفته‌ای، قراردادهای باز یا تسویه‌نشده (open interest) بازار آتی ارزهای دیجیتال در طی یک ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. داده‌های پلتفرم Bybt نشان می‌دهد که قراردادهای باز آتی ارزهای دیجیتال در ۳۰ روز گذشته، از ۲۲ میلیارد دلار به ۳۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. در این میان، طبق اعلام کالین وو (Colin Wu)، تحلیل‌گر معروف، قراردادهای باز اتریوم بسیار سریع‌تر از قراردادهای باز بیت کوین، در حال رشد هستند.

ارزهای دیجیتال تا ۱۰ سال آینده جایگزین ارزهای فیات می‌شوند

نظرسنجی سالانه بلاک‌چین شرکت حسابداری بین‌المللی دیلویت (Deloitte) نشان می‌دهد که ۷۶ درصد متخصصان امور مالی معتقدند دارایی‌های دیجیتال به عنوان آلترناتیوی قوی یا جایگزین کامل ارزهای فیات در پنج تا ۱۰ سال آینده عمل خواهند کرد. همچنین ۷۳ درصد آن‌ها معتقد بودند که کسب و کارهایشان برای آنکه مزیت رقابتی بودن خود را از دست ندهد، باید از بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند.

۶۵ درصد از شرکت کنندگان هم گفته‌اند که زیرساخت‌های مالی موجود از بزرگترین موانع پذیرش دارایی‌های دیجیتال است و ۶۳ درصد هم معتقدند که امنیت سایبری مانع دیگری در این راه است. گفتنی است که بیش از ۱,۰۰۰ متخصص امور مالی در این نظرسنجی شرکت کردند.

سو ژو: بیت کوین تا کمتر از دو ماه دیگر به ۸۸ هزار و ۸۸۸ دلار می‌رسد

سو ژو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Three Arrows Capital با انتشار توییتی مدعی شده است که بهای ارز دیجیتال برتر بازار دقیقاً به ۸۸,۸۸۸ دلار می‌رسد. این تریدر سابق بانک کردیت سوئیس که حالا به یک میلیاردر ارزهای دیجیتال تبدیل شده، ادعا می‌کند که بیت کوین در کمتر از دو ماه آینده می‌تواند به این هدف قیمتی دست پیدا کند. پیش‌تر کایل دیویس، دیگر بنیان‌گذار شرکت Three Arrows Capital در توئیتر خود نوشت که به نظر می‌رسد بیت کوین می‌خواهد با عبور از اوج تاریخی خود یک ابر چرخه را در بازار رقم بزند.

انتقاد چارلز هاسکینسون از NFT ها و دوج کوین

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو چندان از تسلط توکن‌های غیر مثلی و میم کوین‌هایی مانند دوج کوین بر فضای ارزهای دیجیتال خوشحال نیست. او در یک گفت‌وگوی یوتیوبی با مخاطبانش از فضای تمسخرآمیز و میم‌هایی که بر صنعت ارز دیجیتال مسلط شده‌اند، انتقاد کرد. هاسکینسون با ابراز تمایل برای فراتر رفتن از چنین پدیده‌هایی گفت که باید این‌ها را پشت سر بگذاریم و کاملاً به نقطه‌ای بازگردیم که همه چیز شروع شد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 516746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.