پاداش تامل برانگیز فدراسیون وزنه برداری  برای نایب قهرمان المپیک!

فدراسیون وزنه برداری برای تنها مدال آور خود در بازی های المپیک توکیو پاداش ناچیزی در نظر گرفته است.

به گزارش ایمنا، وزنه برداری به لطف علی داودی توانست صاحب مدال المپیک شود و دست خالی از توکیو بازنگردد. علی داودی در دسته فوق سنگین مدال نقره گرفت و بر سکوی دوم ایستاد. اکنون که دیگر المپیک تمام شده بحث پرداخت پاداش‌ها به مدال آوران مطرح است و فدراسیون وزنه برداری یک رقم شوکه کننده را برای تنها مدال آور خود در نظر گرفته است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری به علی داودی اعلام کرده است مبلغ ۶۰ میلیون به عنوان پاداش از سوی فدراسیون در نظر گرفته شده که با کسر مالیات قرار است ۵۴ میلیون به او پرداخت می‌شود. یعنی مدالی که وزنه برداری را نجات داد و باعث شد رئیس فدراسیون پس از المپیک پیروزمندانه در برنامه تلویزیونی حاضر شود و به عملکرد خود نمره خوبی بدهد، به اندازه ۵۴ میلیون تومان ارزش داشت.

نکته جالب این است کمی آن طرف تر از فدراسیون وزنه برداری، فدراسیون کشتی که در همسایگی وزنه برداری قرار دارد با رقم‌هایی متفاوت از مدال آوران خود تقدیر کرد.

فدراسیون کشتی برای مدال نقره المپیک به حسن یزدانی مبلغ ۴ هزار یورو پاداش پای سکو داد که البته مبلغ مصوب، ۳ هزار یورو بوده که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هنگام پرداخت، این مبلغ را به ۴ هزار یورو افزایش می‌دهد. رئیس فدراسین کشتی همچنین برای پرداخت پاداش دیگری به مدال آوران خود تلاش کرد که اسپانسر جذب کند و در نهایت موفق شد و یزدانی روز گذشته ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز دریافت کرد.

در واقع فدراسیون کشتی به تنهایی مبلغی در حدود ۳۲۰ میلیون تومان برای مدال آور نقره اش پرداخت کرد اما فدراسیون وزنه برداری به تنها مدال آورش که آن هم به رنگ نقره بود مبلغ سخاوتمندانه ۵۴ میلیون را در نظر گرفته است.

رقم ۵۴ میلیونی که فدراسیون وزنه برداری در نظر گرفته است، اگر همچنان پابرجا بماند و تغییری نکند، قطعاً باعث ناراحتی تنها مدال آور خود در المپیک توکیو خواهد شد و اگر هم این پاداش باعث دلسردی داودی شود، جای هیچ تعجبی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 516419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.