دنبال محله‌محوری در سایه مسجدمحوری هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر مشهد تمام پروژه‌های سطح محلات به ویژه در حاشیه شهر بر اساس پیشنهادات مردمی و با محوریت مساجد خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هفته جهانی مسجد و سیاست‌های شورای ششم شهر مشهد اظهار کرد: مسجد اولین و نخستین پایگاه اجتماعی بود که پس از استقرار حکومت دینی شکل گرفت و از ابتدا کارکردهای بسیار مهمی داشت و بنای شکل‌گیری آن بر پایه رفع حوائج مادی و معنوی مردم بوده است.

وی افزود: مسجد در طول تاریخ نقش کنشگری داشته و با هدف بهبود معیشت و معاد مردم شکل گرفته است. بسیاری از کانون‌های تربیتی و خیریه‌ها ابتدا از مساجد تأسیس شده‌اند. مجموعه‌هایی نیز موفق بوده‌اند که همچنان پیوند خود را با مساجد حفظ و از این بستر اجتماعی بهره می‌برند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این روزها که جنگ سخت در مرزها و درگیری با ویروس کرونا به داخل شهرها کشیده شده است، مساجد نیز به نقش آفرینی‌های تغییریافته با توجه به نیاز جامعه روی آورده‌اند و در راستای مواسات و کمک مومنانه گام برمی‌دارند.

منصوریان ادامه داد: اقدامات مدیریت شهری نباید به صورت ابلاغی و از بالا به پایین باشد. مطالبه‌ها و نیازسنجی باید از سطح محلات و مساجد احصا شود. مسجد می‌تواند محل تجمع نخبگان باشد و شورای اجتماعی محلات می‌تواند نسبت به مسائل محله به جمع بندی برسند و خواسته‌های خود را به سطح منطقه و شورای شهر برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد محوری سیاست اصلی شورای ششم است گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر مشهد تمام پروژه‌های سطح محلات به ویژه در حاشیه شهر بر اساس پیشنهادات مردمی و با محوریت مساجد خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: شورای ششم مساجد در تراز انقلاب را تقویت خواهد کرد و به دنبال محله محوری در سایه مسجدمحوری هستیم.

کد خبر 516385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.