باغگلی: طرح رتبه‌بندی به معیشت معلمان کمک می‌کند

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان انگیزه لازم برای تلاش ندارند و یکی از تعهدات دولت، اجرایی سازی طرح رتبه‌بندی است که علاوه بر کمک به منزلت و معیشت معلمان به کیفیت آموزش کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، حسین باغگلی بعد از ظهر امروز -شنبه ۳۰ مردادماه- در جلسه رأی اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مدت ۳۰ دقیقه فرصت دفاع از برنامه‌های خود داشت.

وی افزود: انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهوری نشان داد به صورت جدی دنبال تحول هستیم. مسیری که آموزش و پرورش ما را نجات می‌دهد، مسیر تحولی است و نیازمند جرأت زیاد است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که زمینه بحث و گفت‌وگو درباره برنامه‌های پیشنهادی را در کمیسیون ایجاد کرد، ایده خلاقانه‌ای بود که از این رفت‌وآمدها استفاده کردم.

باغگلی درباره اداره پیش دبستانی‌ها با اعلام اینکه در حوزه پیش دبستانی مدلی دارد و به صورت جدی عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: یک مدل در پیش دبستانی امام رضا (ع) اجرایی کردم که سال سوم اجرای آن تمام شده است و در ۲ سال آینده وارد سیستم آموزش و پرورش کشور می‌شود. این مدل، بسیار خاص است که والدین را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: من اینجا هستم برای اینکه کمک کنم نظام آموزش و پرورش، جنس تعلیم و تربیت به خود بگیرد، یک سرمایه گذاری ویژه باید روی نسل کودک و نوجوان داشته باشیم. همچنین در گام دوم قرار است کار مهم انجام دهیم که باید به آدم‌های توانمند و مهم سپرده شود. اگر قرار است این کار مهم انجام شود همه ظرفیت‌های نظام، دولت و مجلس باید پای کار بیایند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با شرایط پیچیده ای در آموزش و پرورش مواجه هستیم و اگر قرار است این پیچیدگی حل شود باید وارد روش‌های جدید شویم؛ تکرار تجربه‌های گذشته باز تولید شرایط گذشته است. به عنوان فردی انتخاب شدم که جرأت این مطالبه گری را از بخش‌های مختلف دارم.

باغگلی خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه‌ای با علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفتم در قانون سهمی وجود دارد که شهرداری‌ها باید از عوارض، مبلغی را به آموزش و پرورش بپردازند و از شما قول می‌گیرم حداقل در شهر تهران این سهم را بپردازید.

منبع: ایرنا

ادامه دارد...

کد خبر 516027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.