۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

حمل و نقل یکی از ارکان اصلی زندگی شهری محسوب می‌شود که افزایش کیفیت آن نه تنها باعث رضایت شهروندان می‌شود بلکه موجب پیشرفت در جهت ارتقا جایگاه شهر در بحث زیست پذیری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای جهان برای پیشرفت حمل و نقل درون شهری، تغییراتی را با کمک کارشناسان این حوزه و البته مردم اعمال کرده‌اند که باعث بهبود آن از جهات مختلف شده است؛ در ادامه با چند نمونه از راهکارهای شهرهای جهان در جهت بهبود سیستم حمل و نقل آشنا می‌شویم که توانسته‌اند توجه زیادی را به خود جلب کنند.

ترامواهای هوشمند در بلزن چک

شهردار بلزن در جهت هوشمندسازی هرچه بیشتر شهر تا سال ۲۰۲۷، تردد انواع وسایل نقلیه هوشمند در شهر را آزمایش می‌کند تا درنهایت از بین آنها بهترین و مناسب‌ترین نوع انتخاب شود. در حاضر، این شهر قرار است میزبان تراموای هوشمندی باشد که با ویژگی‌های خود آغازگر جنبش تردد سبز در چک خواهد بود؛ قابلیت تصفیه هوا، تعدد درب در هر دو طرف اتوبوس، امکانات رفاهی برای کاربران ویلچر و همچنین تجهیز به سنسور و دوربین‌های نظارتی از جمله ویژگی‌های این تراموا عنوان شده است.

ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

خط اتوبوس سالمندان در ریبنیک لهستان

مسئولان شورای شهر ریبنیک برای رفاه حال سالمندان شهر خط ویژه اتوبوس را راه اندازی کردند تا در تابستان بتوانند با راحتی بیشتری در شهر تردد داشته باشند. این خط اتوبوس از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعد از هر برقرار است و مسیر آن به گونه‌ای طراحی شده که از مناطق پر رونق شهر، مراکز بهداشتی و مرکز تأمین اجتماعی عبور می‌کند و به این ترتیب نیازی نیست سالمندان برای رسیدن به مقاصد خود، وسایل حمل و نقل متعددی را سوار شوند.

ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

بلیط ساعتی بخارست رومانی

شهردار بخارست برای بهبود و افزایش سرعت خدمات رسانی بخش حمل و نقل بلیط ساعتی را معرفی کرده است. این ابداع که روش استفاده از آن نظیر اپلیکیشن‌های رایج است به گونه‌ای طراحی شده که شهروندان می‌توانند با استفاده از آن انواع روش جابجایی نظیر اتوبوس، تاکسی یا هر وسیله نقلیه دیگ عمومی را بدون خرید دستی و حضور در باجه‌های بلیط تجربه کنند و دغدغه‌ای برای پرداخت نقدی نداشته باشند.

ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

اتوبوس هیدروژنی در مادرید

مدیران شهر مادرید نوعی اتوبوس هیدروژنی را وارد حوزه نقل کرده‌اند که هیچ گونه مواد آلاینده‌ای در هوا منتشر نمی‌کند و بخار آب ناشی از فرآیند سوخت هیدروژن، تنها عنصری است که وارد هوا می‌شود. این اتوبوس ۱۲ متری بی صدا، با سه در دوطرفه ظرفیت حمل ۶۲ مسافر را دارد؛ علاوه بر این قابلیت‌های مکانیکی، این اتوبوس را برای افراد توان‌خواه بسیار محبوب کرده است چرا که سوار شدن و نشستن در آن مطابق استاندارهای شهر دوستدار معلول است.

ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

اتوبوس‌های ضد میکروب در لیبرتس چک

پیدایش پاندمی کرونا باعث تغییرات چشمگیری در انتخاب روش جابجایی افراد شد. اغلب شهروندان ترجیح دادند که با ماشین‌های شخصی خود تردد داشته باشند تا از ابتلای خود به کرونا پیشگیری کنند؛ همین تصمیم باعث شد که حمل و نقل رکود بی سابقه را تجربه کند.

مقامات لیبرتس با در نظر گفتن اولویت امنیت شهروندان، اتوبوس‌های ضد میکروب را وارد چرخه حمل و نقل کردند. ورقه‌های ضد میکروب موجود در این اتوبوس‌ها قابلیت حذف ۹۹.۹ درصد تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها را داشت. این فویل‌ها در قسمت‌های از اتوبوس نصب شد که بیشترین احتمال تماس مسافران با آنجا وجود داشت و به این ترتیب مانع از انتشار میکروب شد.

ابتکارهای حمل و نقل شهرهای جهان

کد خبر 515507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.