۱۵ هزار متر مربع اراضی باغات پارک بزرگ تبریز تملک شد

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: ۱۵ هزار مترمربع اراضی باغات پارک بزرگ (حکم آباد) این شهر تملک شد.

به گزارش ایمنا، هادی بدری با بیان اینکه برای تملک این وسعت از اراضی ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی و مصوبات شورای اسلامی تبریز برای توسعه فضای سبز و احیای باغات تبریز انجام شده است.

وی افزود: اراضی تملک شده برای ایجاد رفاه حال شهروندان و بالا بردن سرانه فضای سبز شهر تبریز به منظور انجام اقدامات بعدی تحویل شهرداری منطقه ۴ تبریز شده است.

طرح احداث «پارک بزرگ» تبریز در منتهی‌الیه شمال غرب تبریز در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

پارک بزرگ (حکم آباد) در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود؛ ۲ رودخانه مهران رود و تلخه رود از وسط این پارک عبور می‌کنند.

این پارک دارای امکاناتی همچون پیست‌های اتومبیل سواری، اسب‌سواری و دوچرخه سواری، دریاچه‌های قایق رانی، رستوران‌های متعدد، سالن‌های سرپوشیده تفریحی، شهربازی و هتل ۵ ستاره خواهد بود.

طبق اعلام شهرداری تبریز، این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن در کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم آن شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است؛ برای اجرای این پارک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز اعتبار تخصیص یافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 515453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    تبریز لایق بهتر از اینهاست حقش ضایع شده است