وزیر پیشنهادی ورزش تمرکززدایی را دستور اصلی کار خود دانست

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون روز گذشته میزبان حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نمایندگان ورزشی بود و تخصص سجادی را به نفع جامعه ورزش دانست و همه بر این باورند بودند که این موضوع عاملی مؤثر در موفقیت در حوزه کاری‌شان خواهد شد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش تمرکززدایی را به عنوان دستور کار اصلی خود دانست و تاکید کرد که تلاش می‌کند در حوزه جوانان قرارگاه مرکزی را برای تقویت جوانان ایجاد کند و در رابطه با بحث تمرکززدایی هم بیان کرد اگر به او اجازه داده شود بخش ویژه‌ای را برای رسیدگی به مناطق محروم به ویژه روستاها ایجاد خواهد کرد و حتی برای این موضوع معاونت ویژه در نظر خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد نحوه هزینه کردها هم تاکید داشت که تنها به ورزش‌های خاص توجه نخواهد کرد و نگاهش تنها به تیم‌های خاص نیست بلکه تمام ورزش‌ها و رشته‌های ورزشی را در کانون توجه دارد.

شیخی تصریح کرد: نمایندگان هم توجه ویژه به رویکرد بحث سلامت محور را مطرح کردند و به دلیل اینکه ورزش یکی از پایه‌های سلامت است سجادی تاکید داشت به ورزش همگانی، ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش و ورزش رایگان توجه جدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ورزش بانوان مورد غفلت واقع شده است بنابراین اعضای کمیسیون خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شدند.

شیخی با اشاره به انتقاد نمایندگان از سرانه پایین فضای ورزشی در بسیاری از استان‌ها، گفت: نمایندگان تاکید داشتند باید در رابطه با توسعه و فرهنگ سازی ورزش برای جوانان و زنان، همچنین به ورزش دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان توجه شود و تاکید کردند برنامه‌ریزی وزارت ورزش باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌های زیاد ورزش در شرایط کنونی اقتصاد را مدیریت کنند و ورزش همگانی و رایگان را ترویج دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین در مورد قاچاق داروهای مکمل و استفاده برخی ورزشکاران از آنها ابراز نگرانی کردند و توجه ویژه به ظرفیت روستاها در زمینه رشته‌های ورزشی را مورد تاکید قرار دادند.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش مطرح کرد سه ماه زمان لازم دارد تا طرح آمایش سرزمینی را انجام دهد و قول افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و امکان حضور بانوان در پست‌های مدیریت را داد.

کد خبر 515434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.