برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیسیون بهداشت بررسی شد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این کمیسیون خبرداد.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمیسیون میزبان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود، ساداتی‌نژاد برنامه‌های خود را ارائه و نمایندگان هم دغدغه و اولویت‌های زیادی را در حوزه کشاورزی مطرح کردند.

وی افزود: اهمیت اجرای الگوی کشت، استفاده از ظرفیت کشت دیم، توسعه و مکانیزاسیون باغات، تقویت خودکفایی تأمین کالاهای اساسی کشاورزی، اهمیت موضوع سلامت غذایی و کشاورزی ارگانیک و اهمیت و افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به نگاه کلان ساداتی‌نژاد به حوزه کشاورزی، افزود: ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی برنامه‌های کلان مطرح شده بود.

شیخی یادآور شد: همچنین نمایندگان دغدغه‌ها و مسائلی را در حوزه بحران آب و کمبود آب شرب و کشاورزی، آب فلات مرکزی، ارائه الگوی کشت بر اساس اقلیم، ابراز نگرانی در مورد سموم و کودها و قاچاق آنها، استانداردهای غذایی و تراریخته‌ها، بحث اقتصاد گیاهان دارویی و سند ملی گیاهان دارویی که مورد غفلت واقع شده است مطرح کردند.

وی تصریح: ایشان هم راه حل‌هایی را در مورد رویکرد کشاورزی بر اساس اقلیم ارائه و تاکید کرد که تحقق این موضوع بستگی به این دارد که بازار کشاورزی و تولید آن در یک وزارتخانه گنجانده شود اما در حال حاضر وزارت صمت در مورد بازار محصولات کشاورزی و جهاد کشاورزی در مورد تولید محصولات تصمیم‌گیری می‌کنند که به بروز برخی مشکلات دامن خواهد زد و نیاز است بازار و تولید به یک وزارتخانه واگذار شود.

کد خبر 515314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.