بررسی برنامه‌های چهار وزیر پیشنهادی در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی اقتصاد، دادگستری، آموزش و پروش و علوم در این کمیسیون خبرداد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون روز گذشته میزبان چهار وزیر پیشنهادی اقتصاد، دادگستری، آموزش و پرورش و علوم بود، هر کدام از دوستان برنامه‌هایشان را ارائه و نمایندگان نیز دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. عمده مباحثی که در حوزه اقتصاد مطرح شد شامل لزوم فرماندهی واحد در حوزه اقتصادی کشور، مبارزه با فساد، مشکلات حوزه بانکی کشور، لزوم کنترل تورم، مشکلات ساختاری که در حوزه اقتصاد است و ضرورت توجه به نقاط محروم بود.

وی افزود: در حضور وزیر پیشنهادی دادگستری نیز در خصوص تقویت ساختارهای اداری و سازمانی به خصوص در مناطق محروم و همچنین افزایش روحیه مردمی سازمان‌های زیر مجموعه این نهاد مباحثی مطرح شد و مورد ارزیابی قرار گرفت، کمبود نیروی انسانی، مشکلات منابع انسانی نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات و شرکتی، حل مشکل دانشگاه فرهنگیان، لزوم داشتن برنامه زمان بندی شده برای حل مشکلات این حوزه از مواردی بود که در حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با وزیر پیشنهادی علوم نیز در خصوص لزوم کاربردی شدن آموزش‌ها، عملیاتی شدن پایان نامه‌های دانشگاهی، نظارت بیشتر بر نگارش پایان نامه‌ها، لزوم افزایش پویایی فضای دانشگاه، نگاه همه جانبه به کنکور، توجه به آموزش‌های مهارت محور بحث و بررسی صورت گرفت.

نخعی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم نیز پیشنهاداتی را ارائه کردند و بر شفافیت ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تاکید کردند و همچنین اشاره داشتند که نباید به موضوع کنکور به صورت تک بعدی نگریست و باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. ایشان قول دادند به صورت ویژه و با یک نگاه همه جانبه و چند بعدی پیگیری و مشکلات موجود را حل کنند.

کد خبر 515309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.