پوستر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) رونمایی شد

پوستر محرم ۱۴۰۰ مرکز فرهنگی امام صادق (ع) که بر اساس نقاشی قهوه خانه‌ای طراحی شده است، رونمایی شد. این پوستر داستان‌های عاشورا که در قهوه خانه‌های قدیم برای مخاطبان بازگو شده است را به تصویر می‌کشد و در آن حرکت اباعبدالله الحسین (ع)به سمت کربلا نشان داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی فدایی فر، رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، شامگاه دوشنبه _۲۵ مردادماه_ در نشست خبری رونمایی از پوستر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با شیوع ویروس کرونا اقدام به تأسیس قرارگاه مکتب امام صادق (ع) و تولید اقلام بهداشتی و ماسک برای استفاده مردم کردیم، محل استقرار قرارگاه در خیابان ششم کوی امیریه در منطقه ۱۳ است که در دو شیفت کاری برادران و خواهران برای تولید ماسک و رسیدن آن به دست مصرف کننده ها در مراکز بهداشتی فعال بودند.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت‌ها، فراخوان ضدعفونی محله‌های منطقه ۱۳ را در آخر شب انجام دادیم و در کنار آن توزیع بسته‌های فرهنگی و نحوه مقابله با این ویروس منحوس، توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک را برای خانواده‌هایی که در مضیقه مالی بودند به وسیله قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق علیه السلام در روند برنامه انجام دادیم.

رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، تصریح کرد: همچنین توزیع بسته‌های معیشتی به وسیله این قرارگاه برای خانواده‌های نیازمند به وسیله خیرین استان تهیه شد و در منازل این خانواده‌ها در محله‌های محروم منطقه ۱۴ توزیع کردیم.

فدایی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی در شش مرحله انجام شد و قریب به سه هزار بسته معیشتی در قالب رب گوجه فرنگ، سویا، برنج و مایحتاج هر خانواری به همراه اقلام کودک محور در قالب کتاب‌های داستان و شعر و اسباب بازی برای خانواده‌های نیازمند ارسال شد.

وی تاکید کرد: ساخت و سازهای جهادی به صورت محدود در منطقه ۱۳ و ۱۴ در محله‌های خاص که نیازمند سرویس بهداشتی و اقلام بهداشتی بودند به وسیله نیروهای جهادی صورت گرفت و درصد توسعه این فعالیت در استان‌های مجاور اصفهان در آینده هستیم.

رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، اظهار کرد: سال گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم روضه اباعبدالله الحسین (ع) را داشته ایم و برای استفاده از یک سوم فضا، چیدمان سه هزار صندلی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده ها را داشتیم و امسال نیز برای برگزاری این مراسم در دهه دوم محرم فضای بزرگ‌تری را در کوی امیریه پشت بازارچه شهرک ولیعصر در نظر گرفتیم.

فدایی فر، خاطرنشان کرد: تب سنجی اکسیژن و استفاده از اقلام ضد عفونی کننده ها را در فعالیت‌ها خواهیم داشت و خادمان این مراسم هر روز صبح تست کرونا می‌دهند و تا افراد مشکوک به این ویروس را در مراسم نداشته باشیم و انجام این فعالیت‌ها با حداقل آسیب اتفاق بیفتد.

ارائه آموزش‌ها و وارد کردن افراد به حوزه اجرایی

وی اضافه کرد: امسال نیز در فضای باز و در حضور مردم انجام روضه اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با کمترین آسیب به عزاداران حسینی این مراسم‌ها با حضور مداحان و سخنرانان صورت می‌گیرد.

رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، گفت: در حوزه کارسازی تلاش‌های بر این بوده تا به افراد در حوزه اجرایی فضا بدهیم و آنها کارهای تخصصی را یاد بگیرند و مدیریت این موارد بر عهده خود افراد داوطلب آموزش دیده است و این نیروها در این مجموعه همه این اتفاق‌ها و آشنایی با مراحل اجرایی کار را از نزدیک لمس کرده و در این حوزه بسیار قوی عمل می‌کنند.

پوستر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) رونمایی شد

عملکردهای مکتب امام صادق علیه السلام در راستای کار فرهنگی

مسعود ادیبی، مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع) ضمن تسلیت سوگواری ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص فعالیت مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع) در دهه دوم محرم ۱۴۰۰، اظهار کرد: این مرکز در دهه دوم محرم امسال اقدام به برگزاری مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور سخنرانان و مداحان کشوری نموده است.

وی افزود: مجموعه مکتب امام صادق (ع) از سال ۱۳۷۸ تأسیس شده است، به ثبت سازمان تبلیغات رسیده و اکنون در جنوب غرب شهر اصفهان فعالیت می‌کند. این مجموعه دستاوردهایی در حوزه کارآفرینی داشته است و افراد فعال در حوزه شهری، شورای شهر و قوه قضائیه و موارد دیگر در این مرکز فعال بوده اند.

مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، تصریح کرد: فعالیت این مجموعه در راستای کار فرهنگی بوده و وارد بحث آموزش نیز شده است و در این حوزه مدارس پیش دبستانی را در شعبه اول و دوم و خلاقیت خانه در مکتب امام صادق (ع) استارت زده است و بعد از پایان یافتن پاندمی کرونا این مراکز شروع به فعالیت خواهد کرد.

ادیبی، تاکید کرد: این مجموعه در حوزه کار فرهنگی خواهران و برادران فعال است و جزو سه مجموعه برتری استانی و ۳۰ مجموعه شاخص کل کشور است. همچنین کانون‌های فرهنگی تبلیغاتی نیز تحت پوشش و مدیریت این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۷۸ اولین روضه اباعبدالله الحسین (ع) را در این مکتب شروع کردیم و هدف میزبانی جمعیت بالاتری در سال‌های آینده را داشتیم، به مرور زمان این جمعیت رشد پیدا کرد و سال گذشته هر شب میزبان قریب به ۵ هزار نفر در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

برگزاری مراسم روضه در فضای باز خواهد بود

مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، گفت: مطابق دستورات ستاد کرونا این مراسم در فضای باز برگزار شد و امسال نیز با رفع نقص‌ها درصدد برگزاری مراسم به نحو بهینه‌تری با حضور مداحان و سخنرانان کشوری در دهه دوم محرم هستیم، سال‌های پیش به مداحان استان توجه داشتیم و با افزایش مخاطبان و رشد جمعیت در طی سه سال اخیر از سخنرانان و مداحان کشوری استفاده می‌کنیم.

ادیبی در خصوص بحث درآمدهای مرکز فرهنگی مکتب امام صادق (ع)، اظهار کرد: تا چهار سال قبل از سال هزینه‌های این مجموعه به صورت خودگردان بود و بعد از آن با مشارکت‌های مردمی و داوطلبانه اتفاق افتاده است و از سال ۱۳۹۶ علاوه بر کار فرهنگی فعالیت‌های اقتصادی و راه اندازی مهد کودک‌ها و گسترش شعبه‌ها را در روند برنامه داشته ایم و رویکردها در بحث تربیت دینی و فرهنگی بوده و با استقبال گسترده شهروندان در حوزه مهدکودک‌ها مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: هر سال ماه محرم دو اتفاق در این مجموعه رقم می‌زنیم، با توجه به اینکه اکثر مخاطبان مراسم روضه خانواده‌ها هستند، مهد کودکی برای استفاده ۳۰۰ کودک را در ماه محرم داریم که حدود ۲۰ مربی در آن کودکان با خواندن شعرهای عاشورایی و هنر نقالی برای کودکان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دارند.

کد خبر 515114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.