بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی امورخارجه در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌گیری از دیپلماسی نامتقارن، توجه به سیاست خارجه همسایه محور، بهره‎‌گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی و نگاه به شرق در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امورخارجه مورد توجه قرار گرفته است.

روح الله نجابت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون امروز میزبان «حسین امیر عبداللهیان» وزیر پیشنهادی وزارت خارجه بود که در ابتدا رویکردهای کلی خود را در وزارت خارجه در دوره حضورشان برای اعضای کمیسیون تبیین کرد و در ادامه نیز نمایندگان دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند و ایشان نیز به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه امیر عبداللهیان بر دیپلماسی نامتقارن و توجه به سیاست خارجه همسایه محور و آسیا محور نیز تاکید داشت، افزود: وزیر خارجه پیشنهادی همچنین توجه جدی بر بهره گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگر مورد تاکید وزیر پیشنهادی وزارت خارجه، مسئله نگاه به شرق بود که ضمن اشاره به تهدیدهای فراوان موجود در این بخش، فرصت‌های پیش رو نیز ترسیم شد، همچنین راهبردهای دیپلماسی در سیاست خارجی تراز انقلاب اسلامی از جانب ایشان به خوبی تبیین شد.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه برای همکاران در کمیسیون این بود که وزیر پیشنهادی تاکید داشت ۴۰ درصد از برنامه مدنظر اقتصاد محور است و در قالب زمان بندی معینی موضوعات احصاء و مباحث حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، کشت فرا سرزمینی و انرژی در آن دیده شده است.

نجابت تاکید کرد: وزیر پیشنهادی وزارت خارجه این وعده را داد که به محض نشستن بر صندلی وزارت خارجه، ستاد ویژه کرونا در وزارت خارجه تشکیل و تمام ظرفیت‌هایی این وزارتخانه برای واردات واکسن، اقلام دارویی و ونتیلاتور به کار گرفته شود؛ ایشان همچنین تاکید کرد که تمام تلاش خود و همکارانشان در این حوزه معطوف خواهد شد.

کد خبر 515102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.