بررسی برنامه‌های خاندوزی در کمیسیون بهداشت و درمان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست امروز کمیسیون با احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، وی برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله بورس، گمرک، مالیات، وضعیت اقتصادی، بیمه و موارد دیگر را ارائه کرد و نمایندگان هم دغدغه‌های خود در حوزه اقتصاد را مطرح کردند.

وی افزود: نمایندگان در نشست با خاندوزی از وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم و گرانی‌ها ابراز نگرانی کردند و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، ساماندهی وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها را از جمله اولویت‌های مهم این وزارتخانه دانستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تاکید نمایندگان بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی گمرک، گفت: رسوب کالا در گمرکات صدمات اقتصادی جبران ناپذیری را به بخش خصوصی، مردم و اقتصاد کشور وارد کرده و نمایندگان خواستار رفع این مشکلات توسط وزیر اقتصاد آینده شدند.

شیخی یادآور شد: وزیر پیشنهادی اقتصاد اولویت‌هایی از جمله ایجاد ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی و اشتغال با تمرکز بر رفع موانع کسب و کار، کاهش هزینه تولید و مبادله و اتکا بر پیشران‌های اقتصاد را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه خاندوزی اصلاح نظام مالیاتی را یکی از محورهای اساسی تحول اقتصادی در کشور دانست، گفت: وزیر پیشنهادی اقتصادی تاکید داشت که ثبات بودجه و تأمین کالاها و خدماتی که دولت در اختیار جامعه قرار می‌دهد همچنین کنترل تورم در گرو تأمین درآمدهای مطمئن و پایدار برای دولت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: خاندوزی برنامه‌هایی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی گسترده، تمکین مالیاتی، جداسازی بودجه از درآمدهای نفتی و افزایش پایدار درآمدهای عمومی ارائه کرد.

کد خبر 515012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.