بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این کمیسوین خبرداد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: نشست امروز کمیسیون با حضور سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد در ابتدای نشست وی به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و به مطالبات اعضای کمیسیون در خصوص اطمینان بخشی درباره شرایط برتری دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه پاسخ داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حیث دفاعی و از منظر سخت افزاری و نرم افزاری برترین قدرت منطقه است و این حرکت رو به جلو باید ادامه داشته باشد. سرتیپ آشتیانی با چشم اندازی ۱۰ ساله و ۲۰ ساله برنامه پیشنهادی خود را در همین چارچوب توضیح داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه سرتیپ آشتیانی در ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشته و فرمانده بوده و چهره دانشگاهی هم هست، این اطمینان را به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی داد که برنامه‌های ارائه شده عملیاتی خواهد شد. امیدواریم محصول این فرایند خیر، برکت، توسعه و اقتدار کشور باشد.

عباس‌زاده مشکینی صریح کرد: امکان بیان جزئیات مطروحه در کمیسیون وجود ندارد؛ با توجه به اینکه حفظ برتری نظامی و برتری در حوزه دفاع طبق سند چشم انداز عملاً محقق شده و جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است، وزیر پیشنهادی تاکید کرد که این اول بودن و برتری با فاصله بیشتری حفظ خواهد شد و مستلزم سرمایه‌گذاری، کار هوشمندانه و علمی منطبق بر آخرین یافته‌های علمی و تکنولوژی دنیا است. وزرات دفاع در این زمینه تا به حال خوب عمل کرده و امیدواریم طی ۴ سال آینده بهتر از گذشته باشد.

کد خبر 514850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.