چه افرادی به دوز سوم واکسن کرونا نیاز دارند؟

به نظر می‌رسد که افراد دارای نقص ایمنی باید به منظور کسب ایمنی در برابر بیماری کووید-۱۹، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه میزان تأثیرگذاری واکسن‌های تأیید شده بیش از ۹۰ درصد است اما اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ایمنی ایجاد شده در بدن افراد دارای نقص ایمنی، کمتر از دیگر افراد است بنابراین این گروه از افراد به دوز سوم واکسن کرونا نیاز دارند تا به اندازه دیگران در برابر بیماری کووید _۱۹ ایمن شوند.

افراد آسیب‌پذیر جامعه با دریافت دوز سوم واکسن فایزر یا مدرنا ایمنی بیشتری در برابر ابتلای ویروس کرونا کسب خواهند کرد، توصیه شده است که افراد حداقل ۲۸ روز پس از تزریق دوز دوم واکسن، دوز سوم آن را دریافت کنند تا جایی که ممکن است باید همان واکسنی را دریافت کنند که در دو نوبت پیش تزریق کرده‌اند البته افرادی که در دو نوبت اول یکی از واکسن‌های mRNA را دریافت کرده است می‌تواند در دوز سوم از دیگر واکسن مجهز به فناوری mRNA استفاده کند.

به گفته متخصصان، لازم نیست افرادی که واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند، دوز دوم یا سوم آن را تزریق کنند. با وجود اینکه واکسیناسیون روشی مؤثر در زمینه مقابله با بیماری کووید _۱۹ است اما افرادی با نقص ایمنی باید پس از دریافت واکسن کرونا نیز اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند؛ از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

کد خبر 514697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسداللهی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    من دوزاول رازدم هیچ اعلا یم نداشتم حالا دوز دوم رابزنیم ببینیم چه می شه