بررسی برنامه‌های امیر عبداللهیان و سردار وحیدی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی امور خارجه و کشور در این کمیسیون خبر داد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون روز گذشته میزبان دو وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور بود. در ابتدای جلسه امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه بر اساس مدل SWOT یک تحلیل و ارزیابی جامعی از تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف دستگاه دیپلماسی مطرح کرد و در ادامه با ارائه گزارش مفصلی از وضعیت موجود سایت خارجی به بررسی اولویت‌های این وزارتخانه پرداخت.

وی با اشاره به حضور احمد وحیدی در جلسه روز گذشته کمیسیون افزود: گزینه پیشنهادی وزارت کشور برنامه‌های خود را برای مدیریت این وزارتخانه مطرح کرد از جمله این برنامه‌ها بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی توسط وزارت کشور به عنوان کارگزار هماهنگ‌ کننده و استفاده از فرصت‌های تنوع فرهنگی و قومی برای غنای فرهنگی ایران عزیز تاکید شد، همچنین یکی از مهمترین برنامه‌های وی تسهیل سازوکارهای لازم برای برگزاری قانونمند اعتراضات بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: در این جلسه بر بازبینی مجدد قانون احزاب اجرای آمایش سرزمین و استفاده از ظرفیت مرزهای کشور، توسعه‌ پایدار تاکید شد.

عباس زاده خاطرنشان کرد: در مجموع نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی نسبت به ظرفیت‌ها و برنامه‌های امیر عبداللهیان به عنوان وزیرخارجه و احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور مثبت است.

کد خبر 514662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.