ساختار کابینه اقتصادی باید بر مبنای علم باشد

کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه ساختار کابینه جدید باید بر مبنای علم بوده و انضباط پولی و پایه‌های علمی بانک مرکزی را اجرا کند، گفت: ساختار این دولت بر مبنای ارسال دستورالعمل‌ها است این در حالی است که فضای اقتصادی جامعه نمی‌تواند پذیرای دستورالعمل باشد.

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با ویژگی‌های کابینه اقتصادی دولت اظهار کرد: بهترین کاری که این دولت می‌تواند انجام دهد، هیچ کاری نکردن است به طوری که دستورالعملی نداده و برخی افراد گمنام را برای کابینه خود انتخاب کند زیرا ساختار این دولت کاملاً دستوری است، همزمان باید تمرکز دولت بر همسو کردن سیاست‌های مالی و بازرگانی با سیاست‌های پولی بانک مرکزی باشد. رئیس فعلی بانک هم فرد توانایی است که می‌تواند نظم پولی را ایجاد کند.

وی افزود: همزمان باید این دولت هیچ اقدام خاصی انجام نداده به طوری که قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید صادر نکند.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: افرادی که در احتمالات کابینه اقتصادی دولت سیزدهم معرفی شده‌اند همان وزرای دولت نهم و دهم هستند با این تفاوت که در آن دوره خزانه کشور پر بود و اکنون خالی است نتیجه انتخاب این افراد با چنین تفکری، منجر به افزایش تورم در کشور خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: امید است ساختار کابینه جدید بر مبنای علم بوده یا حداقل این دولت انضباط پولی و پایه‌های علمی بانک مرکزی را اجرا کند.

وی افزود: بی نظمی در برنامه‌ها، نداشتن ساختار منسجم و تعریف خاصی از اقتصاد کلان، اولویت نداشتن اقتصاد بر همه گزینه‌های سیاسی یا رفتاری مهم‌ترین چالش‌های این دولت است علاوه بر این ساختار این دولت بر مبنای ارسال دستورالعمل‌ها است این در حالی است که فضای اقتصادی جامعه نمی‌تواند پذیرای دستورالعمل باشد زیرا اولین رکن اقتصاد هر جامعه عرضه و تقاضا است.

کد خبر 514361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.