۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
جدیدترین علائم کرونا چیست؟

یک پزشک روس علائم جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

به گزارش ایمنا، نیکولای آلفردوویچ رنتز پزشک روس با اعلام اینکه علائم جدیدی از عفونت با ویروس "کرونا" وجود دارد، اظهار کرد: علائم عفونت با ویروس کرونا، که قبلاً قابل مشاهده بود، ممکن است دیگر در افراد مبتلا ظاهر نشود.

وی گفت: در حال حاضر ویروس کرونا سریع‌تر در حال توسعه است، اگر دوره نهفتگی، یعنی دوره بین قرار گرفتن در معرض عامل بیماری زا و اولین علائم، از ۴ تا ۱۰ روز باشد، در حال حاضر فقط دو تا سه روز است.

رئیس مرکز اطلاعات در ستاد عملیاتی منطقه سامارای روسیه ادامه داد: بیمار همیشه سرفه نمی‌کند، اما عفونت اغلب با تب و ناراحتی روده همراه است. همچنین شیوع این بیماری در بین کودکان و نوجوانان در حال افزایش است و بیشتر عوارض پس از عفونت با این بیماری ظاهر می‌شوند.

تاتیانا ایگوروا، متخصص پوست در این رابطه اظهار کرد: در برخی موارد، ویروس" کرونا "می‌تواند به شکل واکنش‌های پوستی شبیه سوختگی ظاهر شود و پزشکان معتقدند که این در نتیجه استرس بیماری بر بدن رخ می‌دهد.

اکثر دانشمندان تأکید کرده اند که در مورد افراد واکسینه شده مبتلا به بیماری کووید -۱۹، این بیماری می‌تواند از طریق عطسه مکرر در آن‌ها ظاهر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
کد خبر 514310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.