واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا ابتدای پاییز به کشور قطعی شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا پایان تابستان و ابتدای پاییز به کشور قطعی شده است.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن به کشور وارد و برنامه‌ریزی شده تا ۴۰ میلیون دوز واکسن دیگر به کشور داشته باشیم و واکسن‌های داخلی نیز در حال تولید انبوه است.

وی اظهار داشت: دست کم ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارداتی و تولید داخل برای واکسیناسیون مردم تمهید شده و منعی هم برای هیچ برند مورد تأیید مانند آسترازانکا، فایزر، مدرنا و غیره نبوده و هر برندی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به جز واکسن‌های تولید شده در آمریکا و بریتانیا، داشته باشد، در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهانپور تصریح کرد: واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، رکورد تزریق بیش از ششصد و ۴۶ هزار دز واکسن کرونا در کشور شکسته شد.

در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسید.

همچنین تاکنون هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و در صورت تحقق وعده‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن، این رقم تا پایان مردادماه می‌تواند به ۲۰ درصد و تا پایان شهریورماه به ۳۵ درصد برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 514083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.