علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟ + بیوگرافی

دقایقی پیش رییس جمهور، نام علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر محرابیان متولد سال ۱۳۴۸ در شهرستان خوانسار است. وی مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده و در مقطع کارشناسی نیز در رشته مهندسی عمران در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده است.

محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در دولت دهم و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور و وزیر صنایع و معادن در دو کابینه محمود احمدی‌نژاد بوده که در مرداد ماه ۱۳۸۶ پس از استعفای علیرضا طهماسبی از وزارت صنایع در دولت احمدی‌نژاد به این سمت منصوب شد و پس از انحلال این وزارتخانه از کابینه خارج شد.

محرابیان مدیر فروشگاه شهروند و معاون سیما چوب در دوران شهرداری احمدی‌نژاد بوده و سابقه اداره یک شرکت خصوصی سدسازی و فروشگاه رفاه را دارد. به رغم وجود حساسیت‌های فراوان دربارهٔ انتخاب وزرای کابینه دهم، احمدی‌نژاد مجدداً او را برای عضویت در کابینه دهم به مجلس معرفی کرد.

دستاوردهای علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو

فولاد

در دوران مسئولیت محرابیان به عنوان وزیر صنایع و معادن، ظرفیت فولاد خام کشور با جهش خیره‌کننده‌ای دو برابر شده‌است. در زمان شروع فعالیت وی از سال ۸۶ ظرفیت فولاد خام کشور ۱۰ میلیون و ۸۳۵ هزار تن بوده که در زمان تودیع او در سال ۱۳۹۰ ظرفیت تولید این محصول راهبردی به ۲۰ میلیون و ۶۶۵ هزار رسیده بود، این در حالی است که ظرفیت فولاد کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ فقط شش درصد رشد داشته است.

همچنین، تولید فولاد نیز در دوره زمانی ریاست محرابیان بر وزارت صنایع و معادن از رشد ۴۱ درصدی برخوردار بوده‌است به گونه‌ای که میزان تولید فولاد خام از ۹٫۹۴۴ هزار تن در سال ۱۳۸۵ به ۱۴٫۰۳۷ هزار تن در سال ۱۳۹۰ رسیده بود.

سیمان

صنعت تولید کلینکر و سیمان در دوران مسئولیت علی محرابیان شاهد ثبت رکوردهای کم‌نظیری بوده‌است. به این صورت که ظرفیت تولید سیمان از سال ۱۳۸۶ تا پایان سال ۱۳۹۰ از رشد ۶۶ درصدی برخوردار بوده‌است. ظرفیت تولید سیمان کشور در سال ۱۳۸۶ برابر ۴۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۱۲ تن بوده که در پایان سال ۱۳۹۰ به عدد ۷۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۲۸۲ تن رسیده‌است. همچنین روند تولید سیمان نیز رشد ۶۶ درصدی داشته‌است. تولید کل صنعت سیمان کشور برابر با ۴۰ میلیون و سه هزار و ۵۷۳ تن بوده که با جهش قابل ملاحظه در سال ۱۳۹۰ به ۶۶ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۵۲ تن رسیده‌است.

وزارت نیرو

در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰، ید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

کد خبر 513906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • مرتضی آقایی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    9 8
    باسلام خدمت خوانندگان عزیز با عنایت به وضعیت کنونی کشور و بی کفایتی برخی از مدیران صنعت برق حضور یک سردار سازندگی که در عرصه سیمان و فولاد در دولت دهم بوده و طبق خبر منتشر شده در خصوص ایشان بعید نیست با برنامه حرکت کردن و سرمایه گذاری درست بتوان کمبود های تولید در دوران روحانی جبران شود .
  • بی طرف IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 5
    وزیر نیرو باید مدرکش برق باشد
    • آرش US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      چرا آب نباشه
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 1
    بنظرم این آقای محرابییان رو باید بعنوان وزیر صمت معرفی میکرد نه وزیر نیرو نباید اطلاعاتی حداقل در حد آشنای از منابع آب و برق بدونه فردا مثل بقیه نیان سد گتوند که مثل قرارداد ترکمنچای تو ذهن مردم مونده نباشه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 4
    به به وزیر نیرو یک اصفهانی است فاتحه خوزستان رو باید خواند. مردم خوزستان در دولت رئیسی آب شرب رو هم باید از اصفهانی ها گدایی کنند. الله و اکبر
    • حاج مهندس عبدالحسین هلال زرین کوب نواصری IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      معاون اول رئیس جمهور خوزستانی هستند
  • كريم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 2
    سلام .اميدوارم ايشان فكرى به حال تبعيض دردناك موجود در شركتهاى توزيع برق بكنند .در شركتهاى توزيع برق كلكسيونى از كاركنان با دريافتى هاى متفاوت وجود دارد.
  • علی KR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 7
    انشالله که موفق باشی همچون گذشته که واقعا مدیر شایسته وانقلابی هستی لطفا ما کارکنان برق منطقه ای باختر خواستار رسیدگی به کارهای مدیر عامل زمان دولت‌ روحانی هستیم که چرا زن وبچه همکارانی که به وضعیت موجود اعتراض کردن بازداشت کردن مدیر عامل باید در محاکم قضایی پاسخ دهد
    • US ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      4 0
      وزیرنیروحتمابایدمدرکش مرتبط باشه بایدرشتش برق می بودچون یه وزارتخونه حساس وتخصصی هست خدابه داد برسه
  • danial US ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 0
    بر اساس چه منطقی وزیر نیرو باید شرکت خصوصی سدسازی داشته باشه همین الانش به علت انتقال آب و سد سازی ورشکسته کردیم آب کشور رو. حالا فردی که به علت زادگاهش مدافع انتقال آب و سدسازیه, میتونه جلوی این طرح هارو بگیره یا همونطور که قبلا گفته با قدرت بیشتری ادامشون میده
  • حسین IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 1
    سلام .اميدوارم ايشان فكرى به حال تبعيض دردناك موجود در شركتهاى توزيع برق بكنند .در شركتهاى توزيع برق كلكسيونى از كاركنان با دريافتى هاى متفاوت وجود دارد.
  • علی شجاعی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    اقای وزیر باید کانالی به همراه تلفن جهت پیگیری شکایت از مدیران بی کفایت زیر مجموعه خود وکلا شرکتهای اب و فاضلاب به مردم معرفی کند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 0
    با سلام تنها راه مبارزه با کمبود اب وبرق شناسایی وتحقیق در مورد سد سازی در رودخانه های موجود در کشور وبا توجه به پتانسیل موجود ساخت نیروگاههای خورشیدی وبادی وسیکل ترکیبی واستفاده از تغییر الگوی کشت وابیاری قطره ای وروشهای مدرن والگوی مصرف خانگی وباردار کردن ابرها در زمان مناسب خودش ودر ختکاری کوههای اطراف شهرها در جهت مرطوب نمودن منطقه شهری که توسط الو دگیهای شهری ایجاد شده مانند ماشینها وکارخانجات وغیره
  • جعفر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 2
    باسلام ودرود خدمت جناب آقای مهرابیان که همیشه با تلاش وکوشش خود خودشان را به جامعه شناسانده