مرحبا: طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار بررسی شد

سخنگوی کمیسوین اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هفت طرح تحقیق و تفحص از طرف نمایندگان در رابطه با مباحثی نظیر بانک مرکزی، وضعیت ارز دریافت کردیم که عمدتاً موضوعات مشابهی داشتند، در همین راستا کمیسیون تصمیم گرفت تا آن‌ها را ادغام کند و در قالب یک طرح به صحن علنی ارسال کند.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون ابتدا طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت در همین راستا گزارشات مختلفی از سوی مسئولان مربوطه مطرح و مقرر شد پس از دریافت آخرین گزارشات از ارکان بورس و دستگاه‌های مختلف، موارد ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جمع بندی شده و در اولین جلسه با دستور کار عادی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی طرح تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا مورد بررسی قرار دادند و اعضای هیئت تحقیق و تفحص آن انتخاب شده بود. جلسات این هیئت به زودی برگزار و پس از انتخاب هیئت رئیسه مسیر خودش را طی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی حدود هفت طرح تحقیق و تفحص از طرف نمایندگان در رابطه با مباحثی نظیر بانک مرکزی، وضعیت ارز دریافت کردیم که عمدتاً موضوعات مشابهی داشتند در همین راستا کمیسیون تصمیم گرفت تا آن‌ها را ادغام کند و در قالب یک طرح به صحن علنی ارسال کند.

مرحبا تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی روزهای دوشنبه هر هفته نیز جلسه‌ای با دستور کار نظارتی مانند بررسی درخواست‌های اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف و اجرا نشدن قوانین توسط دستگاه‌های دولتی دارد که بررسی تعدادی از آنها انجام شده و در حال طی کردن مسیر قانونی خودشان هستند.

کد خبر 513748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.